הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


התאחדות האיכרים: נעתור לבג''ץ בעניין פיצויי צוק איתן


חצי שנה חלפה מאז הלחימה, והחקלאים שבחרו במסלול הירוק שהבטיח פיצוי תוך 45 יום, עדיין לא קיבלו את הכספים המגיעים להם. נשיא התאחדות האיכרים: ''בושה למדינה שחצי שנה לאחר תום המבצע נותרו בה חקלאים מדממים בשטח. אם המדינה לא תשכיל לסייע להם לאלתר, הם יאלצו להפקיר את גבולות הרצועה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  15-03-2015



נזקים בשדות החקלאיים, צילום: דוברות חה''כ זבולון כלפה

מבצע 'צוק איתן' הסתיים לפני כמעט חצי שנה, אבל חקלאים רבים בדרום עדיין לא קיבלו את הפיצויים על הנזקים העקיפים שנגרמו להם במהלך הלחימה. בימים אלה שוקלת התאחדות האיכרים להגיש עתירה לבג"צ, במידה וכספי הפיצויים המגיעים לחקלאים לא יועברו אליהם בהקדם

בתום המלחמה הוצעו לחקלאים שני מסלולי פיצוי: המסלול הירוק המהיר שאינו מחייב הגשת מסמכים וניירת, בו הובטח להם חלק מהסכום כבר בתוך 45 יום, והמסלול האדום שבו נדרש מהם להגיש הוכחות על הפסדים ומסמכים רבים, כאשר התשלום שהובטח הוא תוך חצי שנה, אך מדובר בסכומים גבוהים בהרבה מאלו שניתן לקבל במסלול הירוק.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

רוב החקלאים בחרו במסלול הירוק על פיו אומדן הנזקים מחושב על בסיס שקלול הרווחים בארבע השנים האחרונות, תוך התחשבות בקושי חיזוי הרווחים וההפסדים בענף. למרות זאת, רק חמישה אחוזים מהחקלאים שבחרו במסלול הירוק קיבלו עד היום את הפיצויים המגיעים להם.

נשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי, סיכם עם משרד עורכי הדין, שביט בר-און גל-און צין יגור ושות' לפנות בשם החקלאים והתאחדות האיכרים לרשות המיסים ולקרן הפיצויים בדרישה לשלם לחקלאים את הסכומים הנדרשים לפי המתחייב מהוראת הביצוע בגין הנזקים שנגרמו לחקלאות במבצע "צוק איתן".

משרד עורכי הדין, פנה לחקלאים שטרם קיבלו את הפיצויים המגיעים להם מקרן הפיצויים לפי מסלול חקלאות (סעיף 6) שבהוראת ביצוע מיסוי מקרקעין 8/2014 – קרן פיצויים וכפי שסוכם עם אמיתי, המשרד יפנה לרשות המסים ולקרן הפיצויים בדרישה לתשלום לחקלאים לפי המתחייב. במידה ולא יועבר הכסף במהרה, תישקל עתירה לבג"צ.

נשיא התאחדות האיכרים, דובי אמיתי: "רשות המיסים פיזרה הבטחות רבות בוועדת הכספים, אך מילים לחוד ומעשים לחוד. בושה למדינה שחצי שנה לאחר תום המבצע ישנם חקלאים שנותרו מדממים בשטח ואם המדינה לא תשכיל לסייע להם לאלתר, הם יאלצו לסגור את משקם ולהפקיר את גבולות הרצועה"