הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


המועד האחרון להגשת דו''ח הפעילות לרשות המים - 15 באפריל 2015


כ-40 יישובים בלבד בהתיישבות הכפרית ביצעו עד כה את הסקרים הנדרשים להגשת דו''ח הפעילות לרשות המים. ארגון עובדי המים: יישובים שלא יעמדו בתאריך היעד שנקבע עלולים למצוא עצמם מבצעים עבירה פלילית על חוק המים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  15-03-2015



צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

מאות יישובים בהתיישבות הכפרית טרם הגישו דו"ח פעילות לרשות המים, כך נמסר היום מארגון עובדי המים. ב- 13 בפברואר 2014, פרסמה רשות המים את כללי המים (קביעת תנאים ברישיון) תשע"ד – 2014, לפיהם חלה על היישובים בהתיישבות הכפרית - מרבית הקיבוצים והמושבים, חובת דיווח בהתאם לכללים.

על פי סעיף 26 לכללים, על כל בעל רישיון להגיש דו"ח לגבי פעילותו בשנה הקודמת, הכולל סקירת תשתיות ונכסים, ביקורת חשבונאית וחוות דעת רו"ח. הדו"ח אמור לשקף בצורה מלאה ונאותה את פירוט הנכסים והתשתיות, בחישוב עלויות פחת, תחזוקה, שדרוג ומימון התשתיות וכן את עלויות ההפקה, החלוקה והאספקה של המים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בארגון עובדי המים מבקשים להזכיר, כי המועד האחרון להגשת הדו"ח לרשות המים הינו ה- 15 באפריל 2015, כאשר על פי הכללים, אי הגשת הדו"ח כמפורט מהווה עבירה פלילית על "חוק המים, תשי"ט – 1959".

חשוב לציין כי אופן הדיווח של הישובים עשוי להיות בעל השפעה משמעותית על דרישות הניהול של משק המים בהתיישבות העובדת בעתיד, כמו גם על תעריפי רכישת המים ממקורות.

בארגון עובדי המים פנו בקריאה ליישובים לפעול בהקדם על מנת לבצע את הסקירה והביקורת החשבונאית, בכדי לעמוד בתאריך היעד שקבעה רשות המים ולהימנע מחשיפה להשלכות של עיכוב בדיווח.

ארז וייסמן, מנכל הארגון: "עד כה ביצענו סקרים ב- 40 יישובים, אולם ישנם עוד משקים רבים שטרם נערכו לאיסוף הנתונים והגשת הדו"ח ועלולים למצוא עצמם במצב בו לא יעמדו במועד היעד שנקבע להגשת הדו"ח לרשות המים. בשל לוח הזמנים הקצר, אנו מבקשים להזכיר לספקי המים, לקיבוצים ולמושבים לפעול במהירות ולהיערך להגשת הדו"ח במועד".