הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


צו מניעה מנהלי לחברת דור כימיקלים במפרץ חיפה


מנהל מחוז חיפה במשרד להגנת הסביבה הוציא צו מנהלי למניעה או צמצום של זיהום אוויר ממתקן השבת הממסים של מפעל דור כימיקלים במפרץ חיפה. הצו מורה על הפסקה והשבתה של פעילותו של מתקן זה, לאור הכשל המערכתי שהתגלה בו במניעת זיהום אוויר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  12-02-2015



דליפת חומרים מסוכנים במפעל דור כימיקלים צילום: חוזאם זריק - המשרד להגנת הסביבה

מנהל מחוז חיפה במשרד להגנת הסביבה, מר שלמה כץ, הוציא צו מנהלי למניעה או צמצום של זיהום אוויר ממתקן השבת הממסים של מפעל דור כימיקלים במפרץ חיפה, בשל כשל מערכתי במתקן למניעת זיהום אוויר.

ביקורת פתע של אנשי המשרד להגנת הסביבה במפעל שבמפרץ חיפה חשפה דליפה של חומר החשוד כחומר מסוכן. בדיקות המעבדה שבוצעו לחומר הוכיחו כי מדובר בשילוב של חומרים מסוכנים שונים הרעילים לאדם ולסביבה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

על פי הודעת המשרד להגנת הסביבה, לפני כחודש וחצי הגיע צוות המשרד למקום בכדי לבצע בדיקת פתע בארובת המפעל. ''בזמן הבדיקה הורגש במקום ריח חריף ומקורו אותר בחומר שנמצא על רצפת המפעל. אנשי המשרד בדקו את השטח עם אמצעי הגנה ומסכות אב"כ וגילו כי מקור הדליפה הוא צינור לא תקין. המפקחים דגמו את החומר שדלף, אך עוכבו על ידי עובדים במפעל שניסו לנקות את הממצאים בעזרת חומרי ניקוי''.

המפעל שוכן בלב אזור תעשייתי במפרץ חיפה ותוצריו משמשים את תעשיית הכימיה, הבנזין, הפרמצבטיקה, החקלאות, הפלסטיק ועוד. בימים אלה פועל המשרד באמצעי אכיפה נגד המפעל.