הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אבוג'ן מקימה אתר מחקר ופיתוח בארה''ב


האתר שימוקם בפארק שהינו מרכז מוביל עולמי במחקר מדעי הצמח במדינת מיזורי, מהווה חלק מרכזי מתוכנית כניסתה של החברה לפעילות בתחום של פתרונות מתקדמים לבקרת חרקים בצמחים. מנכ''ל אבוג'ן: הקמת האתר תקדם את אבוג'ן לשלב חדש מבחינה טכנולוגית בתחום חשוב זה של בקרת חרקים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-02-2015



צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

חברת אבוג'ן - Evogene לשיפור יבול ותכונות בצמחים לתעשיות החקלאות והדלקים האלטרנטיביים, הודיעה השבוע כי חתמה על מכתב כוונות להקמת אתר למחקר ופיתוח בפארק BRDG, הנמצא במרכז דנפורת' למדעי הצמח, בסיינט לואיס, מיזורי בארה"ב.

הקמת האתר הינה חלק מרכזי מתוכנית החברה להרחבת פעילותה בתחום של פתרונות מתקדמים לבקרת חרקים. אבוג'ן הודיעה בעבר על כוונתה להשקיע כ- 10 מיליון דולר בכדי להרחיב ולמנף את יכולות הגילוי והוולידציה שלה לתחום משמעותי זה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

האתר בסיינט לואיס ינוהל על ידי ד"ר ג'יימס פרסנייל, שמונה להוביל את פעילות המחקר והפיתוח בתחום בקרת חרקים באתר החדש. קודם להצטרפותו לאבוג'ן, שימש ד"ר פרסנייל בתפקידי מפתח בחברת דופונט- פיוניר, והוא מביא עמו למעלה משני עשורים של ידע וניסיון מעמיקים בתכנון, הוצאה לפועל וניהול של גילוי גנים בחרקים.

האתר, ששטחו המתוכנן כ- 550 מ"ר, יכיל מעבדות חדישות וחדרי גידול חרקים, והוא צפוי להיכנס לפעילות מלאה עד סוף שנת 2015. האתר יתמוך בפעילותה הצומחת של אבוג'ן בתחום בקרת חרקים, ובפרט בתוכניות המוצר של החברה לתולעת שורש התירס וכנימת הסויה. פעילותו צפויה לשלב בין התאמת תשתיות קיימות של החברה לבחינה של גנים במערכות מודל, לבין תשתיות ויכולות חדשות הממוקדות בחרקים אלו ומזיקים אחרים. כמו כן, יסייע האתר לפעילות החברה בייצור נתונים מניסויים בארה"ב שיתמקדו בחרקים שונים. במסגרת הבחירה של אבוג'ן בסיינט לואיס כמיקום לאתר המחקר והפיתוח שלה בארה"ב, הוצעה לה חבילת תמריצים כלכליים ממדינת מיזורי.

עופר חביב, נשיא ומנכ"ל אבוג'ן: "הקמת האתר החדש והצטרפותו של ג'ים לצוות, יקדמו את אבוג'ן לשלב חדש מבחינה טכנולוגית בתחום חשוב זה של בקרת חרקים. אנו מקווים שבקרוב הפעילות שלנו בתחום חדש זה תשתווה לרמת הפעילות וההובלה שכבר ביססנו בתחום יבול ועמידות לעקות סביבה. אנו בטוחים שחיזוק משמעותי זה של נכסינו בתחום בקרת חרקים יאפשר לנו להאיץ ולהרחיב את פעילותינו בטווח הקצר, הן בפיתוח עצמאי והן באמצעות שיתופי פעולה נוספים. לכן אנו רואים ערך רב ומרוצים מאד מהרחבת הפעילות בסיינט לואיס ומהידע הנרחב והניסיון הניהולי שמביא עמו ג'ים בתחום גילוי ופיתוח גנים בחרקים."

"אנו גאים בבחירתנו למקם את אתר החברה בפארק BRDG שמרכז דנפורת', שהינו מרכז מוביל עולמי במחקר מדעי הצמח, ובהצטרפותנו לקהילת החדשנות המדעית בו. בהיותנו חברה המחויבת לשיפור יבול בצמחים, אנו חולקים עם מרכז דנפורת' את האמונה המשותפת כי צמחים מהווים מפתח לגילויים ומוצרים שיעשירו ויעזרו בשיקום הסביבה וחיי בני אדם ברחבי העולם", סיכם מר חביב.

לאבוג'ן, חברה בת בבעלות מלאה בשם אבופיול העוסקת בפיתוח ומסחור של זרעים של - גידולים חקלאיים כחומר גלם 'דור שני' לתעשיית הדלקים האלטרנטיביים. משרדיה הראשיים של החברה ממוקמים ברחובות ומניית החברה נסחרת בבורסת תל אביב (סימול - בת"א: אבגן) ובבורסת ניו יורק (NYSE:EVGN).
לפרטים נוספים: www.evogene.com ו - www.evo-fuel.com