הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הסכם קיבוצי חדש בחקלאות: ישופרו תנאי העסקת העובדים בענף


ההסתדרות והתאחדות האיכרים חתמו היום על הסכם קיבוצי שיביא לשיפור משמעותי בתנאי העסקתם של העובדים בענף. עובדים חדשים יעברו תקופת הכשרה והתמקצעות, אשר בסופה יקבלו הטבות שונות, בכללן תוספת ותק למשכורת, תוספת משפחה, מענק שנתי, דמי כלכלה, והשתתפות בהחזר מעונות וגנים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-02-2015



עובדים ישראלים בחקלאות בגליל, צילום באדיבות: עבודה גלילית

הסכם קיבוצי חדש המבטיח לעובדים בענף החקלאות שורת הטבות שיביאו לשיפור משמעותי בתנאי העסקתם, נחתם היום (ד') בין ההסתדרות והתאחדות האיכרים בישראל. על ההסכם חתמו יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ונשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי.

ההסכם מתבסס על העובדה שענף החקלאות הישראלי הפך בשנים האחרונות ל"חקלאות היי-טק" המוצבת בשורה הראשונה בעולם בתחום הטכנולוגי על המערכות והפיתוחים הישראליים, בעיקר בשל הצורך להתגבר על תנאי האקלים הקשים והמחסור בקרקע ומים בישראל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במסגרת ההסכם, עובדים חדשים בענף החקלאות יעברו תקופת הכשרה והתמקצעות, אשר בסופה יקבלו שורה של הטבות שיביאו לשיפור משמעותי בתנאיהם, ביניהן תוספת משפחה, מענק שנתי ודמי כלכלה. בנוסף, כל עובד יהיה זכאי לתוספת ותק של 1% לשנה החל משנת עבודתו השנייה ולהשתתפות בהחזר מעונות וגנים. כמו כן, עובדים ותיקים יעברו לדירוג חודשי מנהלי כבר בשנה ה-11 לעבודתם ויהיו זכאים לקרן השתלמות, משכורת 13 והחזר דמי ביטוח לאומי.

על פי ההסכם, תקופת ההכשרה והניסיון בענף יעמדו על 24 חודשים וככל שתידרש תקופה נוספת, ניתן יהיה להאריכה ב-12 חודשים נוספים וזאת בהסכמת ארגון העובדים והמעסיקים.


נשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי, צילום: אבי פז

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן: "מדובר בענף של עובדים מוחלשים שיש לדאוג לזכויותיהם. אני שמח כי המו"מ הממושך בין הצדדים הבשיל ונשא פירות לשביעות רצון כל הצדדים".

נשיא התאחדות האיכרים, דובי אמיתי: "אנו שמחים שלאחר מו"מ ארוך, הגענו להסכמות עם ההסתדרות על מנת לקיים יחסי עבודה תקינים בענפי החקלאות לסוגיהם. מגבלות הקרקע והמים בישראל העבירו את ענף החקלאות תהליך אדיר של התייעלות וכיום ישראל נמצאת בשורה הראשונה בעולם בפיתוחים חקלאיים. ניהלנו מו"מ רציני וענייני מול ההסתדרות, במטרה לאזן בין צרכי המעסיקים  בענף, לבין החובה להסדיר תנאי העסקה ראויים לעובדים ואני חושב שמדובר בבשורה לשני הצדדים".

יו"ר איגוד הפועלים החקלאים בהסתדרות פרדי כהן-רפאל, ברך על חתימת ההסכם ואמר: "מטרתו העיקרית של ההסכם היא להסדיר ולקדם את תנאי העסקת העובדים בחקלאות. הדיונים הממושכים בין הצדדים הביאו בסופו של דבר לתוצאות טובות ואת השיפור בתנאי ההעסקה ירגישו כל שכבות וסוגי העובדים בענף".