הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חדש מהערבה: פלפל בצבע שוקולד


הפיתוח המשותף של חקלאי הערבה והפקולטה לחקלאות באונ' העברית, מגיע עכשיו גם לשווקים. הפלפל בצבע חום-שוקולד מצטיין בערך תזונתי גבוה במיוחד, טעמו מתוק ויש לו ארומה חזקה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-02-2015



פלפלים בצבע שוקולד, צילום: רמי שדה אגרונום אגודת 'יופי של ירקות'

עד עכשיו ראינו אותם בתערוכות חקלאיות בין זני הפיתוחים החדשים, אבל מעכשיו אפשר לקנות את הפלפלים בצבע שוקולד גם בשווקים וברשתות השיווק. חקלאי מושב עין יהב, מגדלי הפלפלים הגדולים בישראל, טיפחו יחד עם דר' יוני אלקינד מהפקולטה לחקלאות באוניברסיטה העברית, פלפל חום-שוקולד שמצטיין בערך בריאותי גבוה, טעם מתוק במיוחד וארומה חזקה.

בשלב מוקדם יותר של הפיתוח, הפלפלים האלה החזיקו מעמד רק ימים ספורים. לאחרונה שיפרו החוקרים את אורך חיי המדף שלהם וכעת הם משווקים גם לצרכנים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

רמי שדה, אגרונום אגודת 'יופי של ירקות' מעין יהב מסביר, כי בזמן הבשלתו של הפלפל האדום - כשצבעו משתנה מירוק לאדום, הכלורופיל מפנה את מקומו לקרטנואידים שמעניקים לו את הצבע האדום. בפלפל החום הכלורופיל לא מתפרק והקרטנואידים מצטרפים אליו. השילוב בין הירוק והאדום יוצר את גוון החום-שוקולד. טעמו של הפלפל מתקתק והוא בעל ארומה מיוחדת. כיוון שלשני המרכיבים הללו ערך בריאותי כשלעצמם, לשילוב שלהם יחד ישנו יתרון רב.

הקרוטנואידים חשובים לבריאות העיניים, העור, העיכול, המערכת החיסונית וריריות שונות. הקרוטנואידים משמשים כנוגדי חמצון חזקים, וישנם מחקרים המצביעים עליהם גם כעוזרים במניעת סרטן בצורה מובהקת. הם כוללים מאות חומרים. המפורסמים שבהם - אלפא, בטא וגמא קרוטן, לוטאין, זאקסנטין, רטינול (ויטמין A) וליקופן.

הכלורופיל, הפיגמט החשוב כל כך בתהליך הפוטוסינטזה, נחשב ברפואה המשלימה כבעל כושר ריפוי ומסייע בהתמודדות עם חיידקים ופטריות. יש בו כמויות גדולות של חמצן המסייעות ליצירת איזון עם חיידקים מועילים במערכת העיכול. בין יתרונות הכלורופיל: נטרול ריחות גוף, הקלה על כאבים, שיפור ראיה, ברזל, נטרול רעלים והסדרת המחזור החודשי אצל נשים.