הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אירוע 'ניווט האילן' בקריה החקלאית בבית דגן


הזדמנות נדירה להיכנס לשטח הקריה החקלאית בבית דגן ולהתרשם מ-100 עצים ייחודים שסומנו ומופו בקוד QR שמספר את סיפורם וחושף את הסודות המיוחדים של העצים שנשמרו במכון. חלקם נדירים מאוד וחלקם זנים שפותחו במכון ונפוצו בכל הארץ. הסיור יתבצע במשחק ניווט תחרותי מיוחד נושא פרסים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  05-02-2015



צילום: הקריה החקלאית בבית דגן - מכון וולקני, משרד החקלאות

ביום ששי הקרוב (6.2.2015) לכבוד ט"ו בשבט, יפתח מכון וולקני במשרד החקלאות את שעריו לציבור הרחב לאירוע 'ניווט האילן' - סיור ותחרות ניווט בין 100 עצים נבחרים במסלול המתפרס על כ- 100 דונם בשטח הקריה החקלאית בבית דגן. חלק מן העצים הם נדירים, וניתן למצוא אותם בנקודה אחת בארץ בלבד, פרט למכון וולקני.

המעבר בין העצים יעשה בצורת מרוץ ניווט נושא כתב חידה ופרסים בשיתוף האיגוד לספורט הניווט בישראל. ליד כל עץ יוצב שלט עם קוד QR המפרט את המידע על העץ וחושף את הסודות המיוחדים על העצים שנשמרו במכון וולקני. 

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

"במכון וולקני יש מאות עצים. בחרנו את 100 המצטיינים על פי ייחודם'' אומרת סימה קגן מומחית לאקלום צמחי נוי ומנהלת פרויקט 'עצים בקמפוס'.'' חלק מן העצים הם נדירים וניתן למצוא אותם בנקודה אחת בארץ פרט למכון וולקני. חלק מן העצים הם זנים שפותחו במכון ונפוצו בכל הארץ וחלק נבחרו בגלל שהם משקפים נאמנה את מיני הבר המיוחדים לארץ ישראל. עצים כדוגמת פילנופטרה לילכית ופלינדרסיה דרומית אינם מצויים כמעט במקומות אחרים, למרות שבמהלך השנים הוכיחו תכונות טובות כמו: עמידות ליובש, מערכת שורשים לא אגרסיבית, מתן צל רחב ואריכות ימים. היכרות עם העצים כמו אלו יכולה לעודד את שתילתם ובכך לשנות את הנוף הצמחי במדינת ישראל''

100 העצים שנבחרו בקפידה סומנו, מופו וקדדו לטובת "ניווט האילן" שנערך בשיתוף האיגוד לספורט הניווט הישראלי.  האירוע פתוח לכלל הציבור.

האירוע יתקיים ביום ששי י"ז בשבט, 6.2.15 בין השעות 09:00-12:00
פרטים נוספים: באתר האיגוד לספורט הניווט הישראלי ובדף הפייסבוק של מכון וולקני.