הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פקעת של רקפת מצויה בת כ-200 שנה נמצאה סמוך לראש העין


במהלך עבודות העתקת צמחים מוגנים מהשטח המיועד לבינוי במזרח ראש העין, נדהמו אנשי רשות הטבע והגנים לגלות פקעת של רקפת מצויה בקוטר של 30 ס''מ. ''מדובר במחזה נדיר שלא יוצא לנו לראות לעיתים קרובות. בזכות העבודות העתקה הללו אנו מצליחים לשמר מינים מוגנים ולהעבירם למקום בו יוכלו להמשיך ולצמוח''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  19-01-2015


רקפת מצוייה בת כ-200 שנה נמצאה ליד ראש העין
פקעת הרקפת שנמצאה ליד ראש העין, צילום: אורי נוה - רשות הטבע והגנים

פקעת של רקפת מצויה בקוטר של כ-30 ס''מ נמצאה ביום חמישי האחרון במהלך עבודת העתקה של צמחים מוגנים במזרח ראש העין. במסגרת העבודות, מועתקים אלפי פקעות ובצלים של צמחים מוגנים משטחים המיועדים לבינוי, לשטחים שמורים ומוכרזים - גנים לאומיים ושמורות טבע. עבודות ההעתקה בוצעו בסיוע משרד השיכון והבינוי ועיריית ראש העין.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מאחר ופקעת של רקפת מצויה גדלה בממוצע בס''מ אחד בכל חמש שנים, מעריכים אנשי רשות הטבע והגנים כי גילה של הפקעת הוא כ-200 שנה.

לדברי סגן מנהל מחוז מרכז ברשות הטבע והגנים, אורי נוה: "נדהמנו לראות פקעת של רקפת כל כך גדולה, מדובר במחזה נדיר שלא יוצא לנו לראות לעיתים קרובות. עבודת העתקה של צומח מוגן הוא חשוב והכרחי במקומות בהן נעשות עבודות בנייה ותשתית. בזכות העבודות העתקה הללו אנו מצליחים לשמר מינים מוגנים ולהעבירם למקום בו יוכלו להמשיך לצמוח ולגדול."