הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


החקלאים לראש הממשלה: מצב החקלאות בישראל הולך ומתדרדר


בפנייה לראש הממשלה מבקשים ראשי התאחדות החקלאים לקיים דיון דחוף בנושא מצב החקלאות בישראל, שהולך ומדרדר עד כדי סגירת משקים חקלאיים רבים בכל הארץ. ''אנו כותבים לך מהזעקה הכואבת והמדממת של השטח - של החקלאים, הרפתנים, הלולנים ושל כל המרחב הכפרי''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  12-01-2015



צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

המשבר בחקלאות הישראלית מגיע לפתחו של ראש הממשלה: ראשי התאחדות חקלאי ישראל פנו היום (ב') לראש הממשלה בנימין נתניהו, בבקשה לקיים פגישה דחופה בנושא מצב החקלאות בישראל. "בשנים האחרונות מצב החקלאות הולך ומתדרדר והחקלאים המספקים את הסחורה החקלאית ודואגים לביטחון המזון בארץ, מוצאים עצמם סוגרים את המשקים שלהם ועומדים בפני שוקת שבורה". נכתב בפניה לראש הממשלה.

"אנו, החקלאים, במושבים, בקיבוצים ובמרחב הכפרי כולו, שייסדנו והקמנו את המדינה הזאת בזיעת אפינו, שמרנו ועיצבנו את גבולות הארץ, דאגנו לביטחונה ולביטחון המזון מתוך החזון והערכים שהמדינה נבנית על ידי חקלאות ועבודת האדמה בעמל וביזע, דווקא אנו היום נמצאים בפני פשיטת רגל ורגע קטן אחד לפני קריסה".

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

"אנו כותבים לך מהזעקה הכואבת והמדממת של השטח - של החקלאים, הרפתנים, הלולנים ושל כל המרחב הכפרי – המצב של החקלאים הינו קשה מנשוא , הרווחיות הולכת ופוחתת עד למצב בו החקלאי כבר אינו מרוויח כסף וכתוצאה מכך משקים חקלאים רבים נסגרים – מטעים, רפתות, לולים ושטחי ירקות והכי גרוע שהחקלאים הגיעו למצב של שחיקה בחדוות היצירה. מה עוד שפערי התיווך פוגעים באופן ישיר בהכנסת החקלאי''

בנוסף ציינו ראשי התאחדות חקלאי ישראל את העובדה שהחקלאים בעוטף עזה והישובים סמוכי הגדר עדיין לא קיבלו את הפיצויים המגיעים להם בעקבות מבצע צוק איתן ואת נושא המשבר הכלכלי ברוסיה שפוגע אנושות בחקלאים וביצואנים בהיקף של מאות מיליוני שקלים.

ראשי התאחדות חקלאי ישראל קראו לראש הממשלה לקחת אחריות אישית ולאומית ולהיפגש איתם בכדי לפעול בנחישות להציל את המצב: "אנו פונים אליך היום, ערב בחירות, בעומדנו מול שוקת שבורה, רגע לפני שיהיה מאוחר מידי וקוראים לך להיפגש איתנו באופן המידי והבהול. כבוד רה"מ, בנימין נתניהו – אחריותך, האישית והלאומית, היא הן מתפקידך והן מאישיותך ואהבתך לארץ ישראל ואנו קוראים לך ברוח זו שלך לפעול בנחישות ובאחריות בכדי להציל את המצב".

על המכתב חתומים: מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל מאיר צור, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבו וילן, מזכ"ל התנועה הקיבוצית איתן ברושי, מזכ"ל הפועל המזרחי יצחק אליה, מזכ"ל האיחוד החקלאי דודו קוכמן, נשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי, מזכיר ארגון מגדלי הירקות מאיר יפרח , מזכ"ל הקיבוץ הדתי נחמיה רפל, מזכ"ל העובד הציוני צביקה מרום ומנכ''ל ארגון מגדלי הפירות איציק כהן.