הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


67 כלבים שהוחזקו בתנאים מחפירים חולצו ממשק בדרום הארץ


משרד החקלאות הורה על פינוי הכלבים החריג והגדול ביותר שהיה אי פעם בישראל. 67 כלבים ששהו במשק במושב סמוך לקרית גת, הוחזקו במצב מחפיר בתוך כלובים מזוהמים ומצחינים במרחב מחיה שאינו מאפשר להם קיום בסיס. הכלבים הועברו לטיפול ושיקום במתקן מוגן של המשרד, ובתום הטיפול יוצעו לאימוץ

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  12-01-2015



צילום: יואב בן-דב - משרד החקלאות ופיתוח הכפר

בעקבות תלונות רבות שהתקבלו בימים האחרונים על עשרות כלבים שנמצאים במצב מחפיר במשק בדרום סמוך לקרית גת, יצא צוות מחלקת צער בע''ח של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות לביקורת במקום. במהלך הביקורת שבוצעה בשיתוף רופאים ווטרינריים של המועצה האזורית באר טוביה, נמצאו במשק 67 כלבים, חלקם בכלובים וחלקם סגורים בתוך מתחם בוצי מגודר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הכלבים הוחזקו בתנאים קשים בתוך כלובים מזוהמים ומצחינים, במרחב מחייה שאינו מאפשר להם קיום בסיסי. אימהות עם גוריהן בני מספר שבועות רבצו על בטון או על מצע עיתונים ספוג בשתן ללא כל בידוד תרמי או אמצעי חימום, וללא הגנה מתנאי מזג האוויר הקשים, הקור והגשם. רבים מהם נראו רטובים ורועדים. בתוך הכלובים נמצאו כלי מים מלוכלכים ואוכל שאינו ראוי לכלבים - כיכרות לחם מלאים בעובש ומעורבבים עם שאריות עוף טחון המסכנים את בריאותם.



צילום: יואב בן-דב - משרד החקלאות ופיתוח הכפר

הממצאים במקום, אשר עומדים בניגוד חמור לתקנות ולחוק צער בעלי חיים, הובילו את מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר להורות על פינוי הכלבים החריג והגדול ביותר שהיה אי פעם בישראל, לאחר שפנה בסוף השבוע לבית משפט השלום בבאר שבע לקבלת צו פינוי לכלבים. עם קבלת הצו, פעלו מפקחי המשרד לפינויים של 67 הכלבים במתחם בשיתוף עם עמותת "תנו לחיות לחיות" והרופאים הווטרינריים של המועצה האזורית באר טוביה. הכלבים הועברו לטיפול ושיקום במתקן מוגן של המשרד, ובתום הטיפול יוצעו לאימוץ.

ד"ר נירית צפורי-ברקי, סגנית הממונה על חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "בפעילות האכיפה במושב הדרומי נמצאו כלבים סובלים סבל יומיומי לאורך שנים למטרת מסחר ורווח ללא מתן תנאים בסיסיים. התנאים הירודים בהם מוחזקים הכלבים הינם עבירה, לכאורה, על חוק צער בעלי חיים והינם ניצול פושע של בעלי חיים. בנוסף, במשק לא נראה כל תיעוד אודות הטיפול בכלבים או היסטוריית חיסונים. אף אחד מהם לא היה מסומן או מחוסן נגד כלבת כנדרש בחוק".