הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מפעלי הקיבוצים רושמים שיא של 8.9 מיליארד ₪ בייצור בחו''ל


היצוא של התעשייה הקיבוצית מישראל התאושש מעט וגדל ב-1.4%. העליה החדה בשער הדולר צפויה להביא לגידול נוסף ביצוא. מנכ''ל איגוד התעשיה הקיבוצית: ''הגידול בפעילות ביצור בחו"ל הוא מבורך, אבל טוב שהוא יהיה מלווה בצמיחה באותו סדר גודל גם ביצוא של המפעלים מהארץ''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  09-12-2014



חקלאות בקיבוצים בעוטף עזה, צילום: שלומית קידר

מפעלי התעשייה הקיבוצית ירשמו בשנת 2014 שיא בהיקף היצור בחו"ל שצפוי להגיע ל-8.9 מיליארד שקלים, כך עולה מנתונים שריכזה מנהלת המחלקה הכלכלית באיגוד התעשייה הקיבוצית, שלומית ארבל. זהו גידול של 5.5% לעומת השנה הקודמת והמשך מגמה עקבית של הרחבת היצור מחוץ לגבולות ישראל. בשנת 2000, לשם השוואה, הסתכם היצור בחו"ל בפחות ממיליארד שקלים, כלומר מדובר בגידול של 900% לאורך 14 שנים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

עוד עולה מהתונים, כי המכירות של התעשייה הקיבוצית בשוק המקומי גדלו השנה ב-3% וצפויות להסתכם ב-12.8 מיליארד שקלים, ואילו היצוא הישיר של המפעלים בקיבוצים צפוי להגיע ל-13.2 מיליארד שקלים, לעומת 13 מיליארד שקלים בשנה הקודמת.

מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, אודי אורנשטיין, אמר ששנת 2014 מבשרת התאוששות קלה של התעשייה הקיבוצית לאחר מספר שנים של דשדוש ואף נסיגה בהיקף המכירות כתוצאה מקיפאון ביצוא. הגידול בפעילות ביצור בחו"ל הוא מבורך, אבל טוב שהוא יהיה מלווה בצמיחה באותו סדר גודל גם ביצוא של המפעלים מהארץ, שהם הבסיס לתעסוקה ופרנסה של חברי הקיבוצים והעובדים מהישובים השכנים. עליית שער הדולר מגבירה את האטרקטיביות של היצור בארץ ויש לקוות שתתרום להגדלת היצוא.

נתוני התעשייה הקיבוצית יוצגו בכנס השנתי של איגוד התעשייה הקיבוצית שיערך ביום רביעי, 17 בדצמבר, במלון אורכידאה בקיבוץ מעלה החמישה. הכנס יעמוד בסימן התחלות חדשות ויתארחו בו יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, שידבר על עתיד יחסי העבודה בישראל, נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן ומנכ"ל ההתאחדות, אמיר חייק, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, איתן ברושי, מייסד תנועת "הצרכנים", איציק אלרוב ואישים נוספים.  תוכנית הכנס מופיעה באתר האיגוד.