הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מאגר כלבים: אפליקציה חדשה של משרד החקלאות


איבדתם את הכלב? מחפשים רופא וטרינר? רוצים לפנות לרופא הווטרינר הרשותי בעירכם? אפליקציה חדשה של משרד החקלאות תסייע לכם. ניתן להורדה לסמארטפונים בחנויות אפל ואנדרואיד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  05-11-2014



צילום ארכיון: עמותת תנו לחיות לחיות

'מאגר כלבים - 'אפליקציה חדשה של משרד החקלאות ופיתוח הכפר תאפשר לכם מהיום גישה ישירה, קלה ונוחה למאגר הכלבים בישראל מכל טלפון חכם. האפליקציה שפותחה ע''י "ממשל זמין", מאפשרת חיפוש קל ויעיל של כלל הרופאים הווטרינריים בישראל - פרטיים ורשותיים, וכן את "מרשם האוכלוסין" של כלל הכלבים בישראל. עד היום הגישה למידע התאפשרה רק ממחשב שולחני.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בעלי כלבים שמעוניינים להסתיר את מספר הטלפון שלהם מהמאגר יכולים לפנות באמצעות הכפתור "כתוב לנו" באפליקציה או דרך פנייה במייל למאגר הכלבים anata@moag.gov.il כתובת המגורים אינה ניתנת להסרה.

האפליקציה כוללת את כלל הכלבים הרשומים כיום בישראל, כ- 350,000 כלבים, מספר השבב של הכלב, הגזע, המין ושם הכלב, האם הכלב סורס או עוקר, מתי חוסן לאחרונה נגד כלבת ומי מחזיק אותו. המידע יאפשר לציבור לאתר את בעליהם של כלבים משוטטים שאבדו ולהשיבם לביתם. בזכות האפליקציה ניתן יהיה לעשות "איחוד משפחות" של כלבים אבודים ובעליהם באמצעות הצלבת נתונים של כלבים אבודים וכאלה שנמצאו, ולמנוע מקרים עצובים של כלבים שאבדו ולא מצליחים לאתר את בעליהם. כמו כן, במקרה של נשיכה או תקיפה, ישנה אפשרות לברר את פרטי הכלב, תוקף רישיונו וחיסונו נגד מחלת הכלבת, לפי פרטי הבעלים.

משרד החקלאות ממליץ לכל בעלי הכלבים לבדוק באמצעות האפליקציה את נכונות פרטי הכלב המשפחתי, כדי לאפשר את איתורו אם ילך לאיבוד. פרטי הכלבים במרכז נסמכים על נתונים שהתקבלו ממחלקות וטרינריות של הרשויות והמועצות המקומיות בכל הארץ.

כמו כן, האפליקציה מאפשרת לברר האם רופא וטרינר רשום ומורשה במדינת ישראל, מתי קיבל את רישיונו, מהי התמחותו (אם קיימת) והאם הוא מורשה חיסון לפי חוק. בנוסף, ניתן למצוא בחיפוש פשוט לפי שם הרשות מקומית מי הוא הרופא הווטרינר הרשותי וכיצד ניתן להגיע אליו.

האפליקציה מאגר כלבים זמינה להורדה, חינם כמובן, למכשירי אפל ואנדרואיד App Store, Google Play חפשו את האפליקציה.



דברים פשוטים שניתן לבצע באמצעות האפליקציה החדשה:
1. הכלב הולך לאיבוד – אפשר לעדכן בזמן אמת באמצעות האפליקציה ולהגדיל סיכויים למצוא אותו ש"הברזל עודו חם" ולהצליב מידע עם מישהו שאולי מצא אותו ממש עתה.

2. ננשכת ע"י כלב, ניתן למצוא אותו באפליקציה בזמן אמת ולוודא שהוא מחוסן נגד כלבת (אקטואלי במיוחד לאור המקרה האחרון של האישה מהודו הגוססת מכלבת). בנוסף, תרצה להודיע למחלקה הווטרינרית בעירך כי ננשכת ולבקש הסגר לכלב, תוכל לשלוף את פרטי המחלקה הווטרינרית המקומית לדווח ולהזמין פקח למקום בזמן אמת.

3. אימצת כלב חדש, מחפש וטרינר חדש או נכנסת לווטרינר פעם ראשונה - תוכל לעשות עליו קצת שיעורי בית ולבדוק האם האדם הוא אכן רופא וטרינר רשום ומורשה במדינת ישראל, מתי קיבל את רישיונו, מהי התמחותו (אם קיימת) והאם הוא מורשה חיסון לפי חוק.