הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פיתוח חדש של מכון וולקני: 3 זני ענבים חדשים


מצפה, ביג פרל ואדום עתיק הם שלושת הזנים החדשים שפותחו על ידי ד''ר אבי פרל, חוקר מכון וולקני והמדען הראשי של משרד החקלאות. ''ישראל היא מעצמה בתחום פיתוח זני ענבים. הזנים ישראליים הפכו לשם נרדף לאיכות ומבוקשים בכל העולם. אנו שוקדים כל הזמן על פיתוח של זנים חדשים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  20-08-2014



כרם ענבים, צילום: ערן הרכבי - משרד החקלאות ופיתוח הכפר

בקרוב יכנסו לשוק שלושה זנים חדשים של ענבים שפותחו על ידי ד"ר אבי פרל, חוקר מכון וולקני והמדען הראשי של משרד החקלאות.

"מצפה" - זן בעל צבע סגול כהה, עם גרגרים בעלי צורה חרוטית. במבחני טעם שנערכו במכון וולקני קיבל הזן ציונים גבוהים ביותר והיה אהוב ביותר בריבוי חוות דעת מצוינות. הזן קיבל ציונים גבוהים גם מאורחים מחו"ל ומשלחות מסין, מה שמעיד על פוטנציאל גבוה של מכירות לשווקים בחו"ל.

"ביג פרל" - זן ירוק בהיר, בעל גרגרים ענקיים. הגרגרים של הענב מתפצחים בפה ומזכירים בטעמם מרקם תפוחי. הזן בעל מוצקות רבה ובעל חיי מדף ארוכים. הוא כבר נמצא בשוק ואפשר למצוא אותו בשם המותג "ביג פרל".

"אדום עתיק"- בעל גוון סגול צלול עם שקיפות מיוחדת במעלה הגרגר. לזן ברק מיוחד וטעם מאוד פירותי, בעל רמה גבוהה מאוד של נוגדי חמצון והוא דומה בערכיו הבריאותיים ליין אדום.

ד"ר אבי פרל: "ישראל היא מעצמה בתחום פיתוח זני ענבים. הזנים הישראלים הפכו לשם נרדף לאיכות ומבוקשים בכל העולם, במיוחד באירופה. עד כה פותחו עשרות זנים ואנו שוקדים כל הזמן על זנים חדשים. הצרכים של השוק והרצונות של צרכני הקצה משתנים ועלינו להראות גמישות ויכולת התאמה לדרישות."