הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עשרות עובדים זרים עזבו את המשקים החקלאיים במהלך מבצע צוק איתן


ביום שלישי הבא יערך באשקלון כנס של בעלי עסקים, מפעלים וחקלאים מאזור הדרום שיעסוק בין השאר בהערכות להגשת תביעות פיצויים על נזקי צוק איתן, אלו נזקים נכללים במסגרת הפיצויים וכיצד להגיש את התביעות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  16-08-2014



תמונת ארכיון: הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

במהלך מבצע צוק איתן נטשו כ-80 עובדים תאילנדים  את המשקים החקלאיים בהם עבדו בדרום הארץ, כך אומרת עו"ד חגית ויינשטוק, המטפלת בתביעות של חקלאים בגין נזקים שנגרמו להם במהלך הלחימה. חלק מהעובדים, בעיקר כאלו שהגיעו רק לאחרונה לארץ ונחתו היישר אל ירי הרקטות, ארזו את חפציהם וחזרו לתאילנד. אחרים עברו לאזורים מרוחקים בארץ עד לרגיעה בלחימה. עזיבתם של העובדים גרמה לחקלאים נזק ארוך טווח, זאת בשל הזמן שעובר עד לקליטת עובד חדש והכשרתו לתפקיד.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

גם העובדים שנשארו במשקים נמנעו ברוב ימי המבצע לצאת לשטחים החקלאיים, במיוחד שעובד תאילנדי נהרג מפגיעת פצמ"ר. הנזקים שנגרמו למשקים כתוצאה מהנטישה או אי היציאה של העובדים לעבודה הם עצומים ויתווספו לנזקים הישירים והעקיפים.

עו"ד ויינשטוק ממליצה לחקלאים ולעסקים שהם בעלי אורך נשימה כלכלי לא להזדרז ולפנות לקבלת פיצויים מהירים, אלא לערוך בדיקה כוללת של כל הנזקים וההשפעות של המבצע, בכדי להבטיח קבלת פיצוי מלא.

ביום שלישי, 19 באוגוסט, יערך במכללה האקדמית אשקלון כנס של בעלי עסקים, מפעלים וחקלאים מאזור הדרום, שיעסוק בין השאר בהערכות להגשת תביעות פיצויים על נזקי מבצע צוק איתן, אלו נזקים נכללים במסגרת הפיצויים וכיצד להגיש את התביעות. בכנס יעלו נושאים נוספים שיסייעו לבעלי העסקים לחזור למסלול הרגיל כולל קרנות סיוע של המדינה, שיווק ופיתוח עסקי.
פרטים בטלפון: 03-5322232.