הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שליש מהרפתות בישראל - תחת אש


הרפתות במרחק של 7-40 ק''מ מגבול רצועת עזה לא מצוידות במיגוניות לרפתנים ולעובדים, אשר חשופים למטחי הרקטות והפצמ''רים הבלתי פוסקים. ''אני פונה לממשלה לדאוג לצייד את כל הרפתות במיגוניות בהקדם'' אמר היום מנכ''ל התאחדות מגדלי הבקר לחלב בסיור בעוטף עזה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  13-07-2014



מימין: מנכ"ל התאחדות מגדלי בקר לחלב אביתר דותן עם גבו אלטמרק מנהל הרפת בקיבוץ זיקים

שליש מכלל הרפתות בישראל נמצאות בימים אלו תחת אש, כאשר במרביתן לא קיים מיגון, כך מוסר מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר לחלב, אביתר דותן, שערך היום (א') סיור ברפתות ישובי הדרום ועוטף עזה, בכדי להביע תמיכה ברפתנים אשר עובדים לאורך היממה תחת איום הרקטות והפצמ"רים מעזה.

רק רפתות הנמצאות בטווח של עד 7 ק"מ מגבול רצועת עזה מצוידות במיגוניות בהן יכולים הרפתנים לתפוס מחסה בהישמע אזעקה. שאר הרפתות הנמצאות בשטח של 7-40 ק"מ מהרצועה, מטווחות לאורך היום ללא הפסקה ואין בהן מיגון לעובדים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

יש לציין כי ברפתות אלו עובדים ללא לאות סביב השעון, מאחר ויש צורך לחלוב את הפרות מספר פעמים ביום, על מנת לשמור על בריאותן ולדאוג שאספקת החלב הסדירה תגיע למחלבות ולתושבי ישראל. ''אני פונה לממשלה לדאוג לצייד את כל הרפתות שנמצאות בטווח הירי של החמאס במיגוניות בהקדם, על מנת שנוכל לשמור על בטחון המזון בישראל, לספק חלב טרי לתושבי ישראל ולהגן על חיי הרפתנים" אומר דותן.

דותן מציין כי הרפתות בעוטף עזה והדרום הן מהרפתות המובילות בישראל, על אף התנאים הקשים בהן הן פועלות גם במזג אוויר חם מאוד וגם מבחינה ביטחונית. רק שלשום נפגעה רפת במושב באר טוביה, בה מתו 11 פרות ונפצעו עוד עשרים, וכן נגרם נזק רב לרכוש. במבצע הקודם נפגעו שלוש רפתות בעוטף עזה, מפגיעות ישירות של רקטות ופצמ"רים שגרמו להרג של פרות ולנזק רב.

"אני מחזק את ידי הרפתנים באזור עוטף עזה והדרום, הפועלים סביב השעון, תחת איום רקטות ופצמ"רים וממשיכים לשלוח חלב טרי למחלבות. נדאג לסייע לכל רפת שתזדקק לכך בשיתוף כל הגורמים בענף החלב" אמר דותן.