הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


רשתות השיווק לחקלאים: ''מכרו לנו את הסחורה באופן ישיר''


אחד הנושאים המרכזיים שנדונו בתערוכה החקלאית פרש אגרומשוב שננעלה אתמול בתל-אביב, היה צמצום פערי התיווך בין החקלאים לרשתות השיווק והמלחמה ביוקר המחיה. מנכ''לי הרשתות שנכחו בתערוכה ניצלו את המעמד ופנו לחקלאים בבקשה שימכרו להם את התוצרת ישירות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  12-06-2014



צילום: Green הפקות

האם התערוכה החקלאית "פרש אגרו משוב 2014" שננעלה אתמול בתל-אביב תשנה את כללי המסחר בישראל ? את התערוכה המתקיימת זו השנה ה-24 ברציפות, פקדו 25,000 מבקרים, אשר הופתעו לגלות נוכחות מרשימה של נציגי כל רשתות השיווק בישראל, שבאו במיוחד כדי לפגוש מגדלים וחקלאים.

העסקאות שנחתמו ויחתמו במסגרת התערוכה מוערכות בהיקף של 650 מיליון שקלים, כתוצאה ממפגשים עסקיים שנערכו בין קניינים ומשווקים מהארץ ומחו"ל לבין מגדלי תוצרת חקלאית.

מהנהלת התערוכה נמסר, כי אחד מההשגים הבולטים היתה העובדה שהתערוכה הצליחה לייצר שיח חדש בנושא צמצום פערי התיווך והמלחמה ביוקר המחייה. התערוכה שינתה את חוקי המשחק, בכך שהביאה לשולחן אחד מנכ"לים וקניינים של רשתות שיווק יחד עם חקלאים, כך התאפשר לשני הצדדים לסגור עסקאות מבלי שיזדקקו למתווכים ולמפיצים, ובכך לצמצם את פערי התיווך, עובדה שתאפשר להוזיל לצרכן הסופי את מחירי הירקות והפירות מחד ומאידך לשפר במעט את התמורה למגדלים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בין מנהלי רשתות השיווק שונות בלטו רמי לוי, בעליה של רשת שיווק השקמה, אייל רביד מרשת ויקטורי, אמיר שאולי משופרסל , דני אלהרד מגה, אבנר שמש מנכל חצי חינם ירקות ופירות, יוסי שלו סמנכל הסחר בטיב טעם עדן טבע מרקט, אילן שבע, מנכ"ל ביכורי השדה, יוסי ביתן, משנה למנכ"ל יינות ביתן (בנו של נחום), שאול שבע דירקטור בחברת השוק הסיטונאי, יורם סבן, קניין מחסני להב ועוד. כולם בלי יוצא מן הכלל יצאו בקריאה לחקלאים שימכרו להם את הסחורה ישירות. כמו כן, התנהלו מאות ישיבות עסקיות במהלך התערוכה.

חיים אלוש, מנכ"ל משותף של התערוכה: "התערוכה הביאה לכך, שנעשו פה צעדים אמיתיים לצמצום יוקר המחיה. זה תהליך מבורך, שמטרתו להביא לכך שבסופו של דבר הצרכן ישלם פחות, והחקלאי ירוויח יותר אם יעבוד ישירות מול רשתות השיווק והקניינים בחברות קטרינג, בתי מלון ועוד. קבוצת משוב מצליחה לטפל באופן מעשי בבעיית הבעיות בישראל: יוקר המחיה ומחירי המזון הגבוהים . התערוכה יצרה לראשונה את השיח בין כל הצדדים שיביא לפתרון הבעיה".

בין כל הנושאים שבהם עסקה התערוכה, התנהל גם דיון מעמיק בנושא ייצוא תוצרת לרוסיה שבו נכחו קניינים בכירים מהשוק הרוסי , דיון על ביטחון במזון, שבו השתתפו חקלאים ומגדלים, נציגי חברות הפצה, חברות שילוח וקניינים מהארץ ומחו"ל, דיון על דור ההמשך בהשתתפות שר החקלאות יאיר שמיר ודיון על פערי התיווך עם איל רביד מנכ''ל ויקטורי ומאיר יפרח מזכיר ארגון מגדלי הירקות.


'גשם של פלפלים' בגני התערוכה - אגודת יופי של ירקות מעין יהב

אגודת "יופי של ירקות" של חקלאי עין יהב, משווקת הירקות הגדולה בישראל, הזמינה במסגרת התערוכה חקלאים מכל הארץ להצטרף לשיווק משותף כדי לעמוד ככוח חזק מול השוק. בשנים האחרונות פתחה האגודה את שורותיה וצירפה אליה חקלאים רבים נוספים שנהנים מהטיפול של האגודה בצד השיווקי בעוד הם יכולים להתמקד בראש שקט בעבודה החקלאית. דניאל לב, מנכ"ל יופי של ירקות, אומר כי לשיווק המשותף יתרונות רבים לכל הגורמים בשרשרת עד לצרכן. ''גם הרשתות מברכות על כך שעומד מולן גוף גדול אשר מבטיח אספקה מסודרת ורציפה של ירקות ופירות ודואג להבטיח את ניקיון התוצרת מחומרי הדברה. המגמה צפויה להתעצם בשנים הקרובות ככל שחקלאים נוספים יגלו את היתרונות בחבירה לגוף גדול ואמין'' אומר לב.

התערוכה החקלאית הגדולה והוותיקה "פרש אגרו-משוב" מתקיימת ביוזמת קבוצת "משוב" – המובילה בארגון כנסים ותערוכות בנושאי חקלאות, איכות סביבה, מים וגינון.  התערוכה אירחה עשרות משלחות של ארגונים, משקיעים ושחקנים מרכזיים מרחבי העולם בתחום החקלאות.

פרטים נוספים ניתן למצוא באתר - www.agro.mashovgroup.net