הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


השר שמיר: החקלאות היא השגרירה הבכירה של ישראל


בדברים שנשא בפני מאות חקלאים שהשתתפו בכנס של קנט, אמר השר שמיר כי ממשלת ישראל צריכה להגביר את התמיכה בחקלאות ולראות בה נכס לאומי אסטרטגי. ''אף סרטון תדמית או הופעה תקשורתית של מסבירן ישראלי, לא תשווה לתרומה שיש לשדה אחד, במקום נידח בעולם, שגדל בעזרת טכנולוגיות כחול לבן''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  04-04-2014



שר החקלאות יאיר שמיר ומנכ''ל קנט דוד גינזבורג, צילום: ליהי אבידן  

"ממשלת ישראל צריכה להגביר את התמיכה בחקלאות ולראות בה נכס לאומי אסטרטגי". כך אמר שר החקלאות ופיתוח הכפר יאיר שמיר בכנס הלקוחות השנתי של קנט - הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות. בדברים שנשא בפני מאות חקלאים ומגדלים שהשתתפו בכנס המסורתי של החברה, אמר השר שמיר כי החקלאות הישראלית נחשבת ל"שגרירה" בכירה של ישראל ונראה כי אף סרטון תדמית ישראלי או הופעה תקשורתית של מסבירן ישראלי, מוצלחת ככל שתהיה, לא תשווה לתרומה שיש לשדה אחד, באחד המקומות הנידחים בעולם, שגדל בעזרת טכנולוגיות כחול-לבן.

לדברי השר שמיר, על מנת להצעיד את החקלאות הישראלית בתחומים בהם יש לה ערך מוסף, יושם דגש מרכזי בפועלו של המשרד בתחום המו"פ החקלאי. בנוסף, בכוונת המשרד להעלות את אחוז הייצוא החקלאי מרמה של 1.8% מכלל הייצוא הישראלי לרמה של עד 10% מהייצוא. בהתייחסו לביטוח נזקי הטבע אמר השר שמיר, כי חברת הביטוח קנט, הנותנת שירותי ביטוח לחקלאים מזה 47 שנה, נחשבת לבין המובילות בעולם המערבי במתן פתרונות ביטוחיים לענפי החקלאות השונים. השר ציין כי בכוונתו לדאוג להגדלת השתתפות המדינה בפרמיות הביטוח לפחות ל 50% כמקובל בעולם המערבי.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

רמי כהן, מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר אמר בכנס, כי המנוף הגדול של קנט מאפשר למשרד החקלאות לחשוב כיצד לפעול לטובת החקלאים. כהן אמר, שהמשרד פועל לפתיחת מסלולי אשראי נוחים יותר בחקלאות, וכמו כן עושה מאמצים להעלות את אחוז ההשתתפות של המדינה בביטוחי החקלאים.

מנכ"ל קנט דוד גינזבורג, סקר את פועלה של החברה בשנה האחרונה וציין כי במהלך השנה החולפת שילמה קנט כ-320 מיליון ₪ פיצויים לחקלאים. לדבריו, במהלך שלושת החודשים הראשונים של שנת 2014 נגרמו למגדלים נזקים בהיקף של כ-50 מיליון ₪, והתקבלו כ-2,500 הודעות על נזקים מחקלאים. "על פי הנתונים, ענף הירקות ספג את הנזקים הקשים ביותר בהיקף של כ-12 מיליון ₪. ענף נוסף שנפגע קשות ברבעון האחרון הוא ענף גידולי הבננות שספג נזקים קשים בהיקף של כ-10 מיליון ₪. בענף הלול נגרמו נזקים בהיקף של כ-7 מיליון ₪, כאשר מרביתם בגין מחלת הניוקסל. ענפים נוספים שנפגעו ברבעון הראשון של 2014 הם ענף הפירות שספג נזקים בהיקף של כ- 4.5 מיליון ₪, ענף הפלחה שספג נזקים בגין נזקי טבע בהיקף של 2 מיליון ₪ וענף ההדרים בהיקף של כ- 1 מיליון ₪".

כמדי שנה, הכנס כלל שורה של הרצאות שנועדו לתת ערך מוסף למגדלים כאשר הדגש השנה היה "מגדלים וגדלים": מתן כלים לחקלאים לפיתוח עצמי וכלכלי. בין השאר התקיימו הרצאות בנושא הקשר בין אושר ארגוני והישגי שיא, גדילה וצמיחה בפרספקטיבה של משקיע, איך צומחים מנהיגים, פריצת גבולות-צמיחה כדרך חיים ועוד.

גם השנה, משתתפי הכנס היוו את נקודת השיפוט האחרונה של הגלריה החקלאית, תחרות הצילומים של קנט שחגגה השנה עשור. לאחר שיקלול כל ההצבעות, במקום הראשון זכה יוסי ברגר מקריית חיים על צילומו "השקדייה פורחת בתבור", במקום השני זכה יוני בכר מקיבוץ כפר גלעדי על התמונה "רק טיפה" ולמקום השלישי הגיע חנוך סייף מצפת עם התמונה "פסיפס אביב". הפרסים שניתנו לזוכים: במקום הראשון אופניים חשמליים, המקום השני זכה באייפון S5 והמקום השלישי בטאבלט.


התמונה הזוכה במקום הראשון: 'השקדייה פורחת בתבור', צילום: יוסי ברגר


התמונה הזוכה במקום השני: 'רק טיפה', צילום: יוני בכר


התמונה הזוכה במקום השלישי: 'פסיפס אביב'', צילום: חנוך סייף

חברת הביטוח קנט - קרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פועלת משנת 1967 כחברת ביטוח ממשלתית עסקית בשותפות עם ארגונים חקלאיים נוספים, ביניהם: התאחדות האיכרים, האיחוד החקלאי, מועצת הייצור החקלאית וארגוני מגדלים. לחברה למעלה מ – 17,000 מבוטחים והיא נחשבת לבין המובילות בעולם המערבי במתן פתרונות ביטוחיים לענפי החקלאות השונים.