הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חדש מהערבה: מלפפון לב ומלפפון כוכב


המלפפונים בעיצוב המיוחד גדלים במושב עין יהב שבערבה בשיטה שנשמרת בסודיות. הם מצוינים כדי לעודד ילדים לאכול לאכול ירקות בריאים, ומתאימים לחובבי הגורמה שרוצים להפתיע את האורחים שלהם בעיצובים מיוחדים בצלחות ההגשה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  01-04-2014



מלפפוני כוכב ולב, צילום: 'יופי של ירקות' עין יהב 

מי אמר שהמלפפון משעמם? מגדלי הירקות הגדולים בישראל במושב עין יהב שבערבה, הצליחו לגדל מלפפונים בצורה של לב וכוכב. העיצוב המיוחד מושג הודות לשיטת גידול שנשמרת בסודיות. המלפפונים המעוצבים מתאימים לחובבי גורמה שרוצים להפתיע את האורחים שלהם בעיצובים מיוחדים בצלחות ההגשה. הם גם מצוינים כדי לעודד סקרנות אצל ילדים ולגרום להם לאכול ירקות בריאים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הירקות המיוחדים גדלים במשק של רמי שדה במושב עין יהב, המשמש גם כאגרונום הראשי של האגודה השיתופית 'יופי של ירקות'. היבול השבועי אינו גדול ומסתכם במאות ק''ג שנמכרים לצרכנים בחנויות ירקות מתמחות ברחבי הארץ.

המלפפונים המיוחדים גדלים בעין יהב לאורך כל השנה, להוציא את שיאה של עונת הקיץ שבה מושבת כל הגידול החקלאי בערבה כדי לבצע חיטוי סולארי מוחלט של שטחי הגידול ממזיקים.

דניאל לב, מנכ"ל האגודה השיתופית של חקלאי עין יהב, אמר שהאגודה מתכוונת להרחיב גידול הפירות והירקות מיוחדים לאזורים נוספים בארץ ומגייסת לצורך כך חקלאים. כך יובטח סל מלא של מוצרים ורציפות אספקה לחנויות ולרשתות בכל השנה ותמורה הוגנת לחקלאים.

עדכונים על הירקות של עין יהב בעמוד הפייסבוק