הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מועצות ייצור ושיווק חקלאיות בעולם - השוואה לישראל


בסקירה של החטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה במשרד החקלאות - רקע כללי לנושא מועצות הייצור החקלאיות בעולם - הסיבות להקמתן, תפקידן, מבנה וסמכויות. כמו כן השוואה בין מועצות הייצור בארה''ב ובאיחוד האירופי למועצות הייצור בישראל

משרד החקלאות ופיתוח הכפר  31-03-2014



צילום: הפורטל לחקלאות טבע וסביבה 

בעולם קיימות התארגנויות שונות של חקלאים, התארגנויות וולונטריות של ארגוני מגדלים, או מחייבות - ארגונים סטטוטוריים - מועצות ייצור.  האתגרים של שרשרת הייצור והשיווק של התוצרת החקלאית, כגון קידום מכירות, מחקר ופיתוח, הדברת מזיקים ועוד, הם גורמי מפתח ביצירת התארגנויות אלו. בין בעלי העניין בשרשרת זו קיימים אינטרסים משותפים כמו הפחתת עלויות, שדרוג איכות, ניהול סיכונים ועוד.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

פעילות משותפת של חקלאים יכולה להועיל לחקלאים וגם לצרכנים בהיבטים של שמירה על איכות התוצרת המשווקת, הספקה שוטפת ושמירה על מחירים סבירים לצרכן לאורך השנה. אולם להתארגנות המשותפת יש גם מגבלות הנובעות מיחסי גומלין בנושאים של חלוקת ערך, עלויות עסקה ואמון.

בסקירה של החטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה במשרד החקלאות בקישור כאן - רקע כללי לנושא מועצות הייצור החקלאיות בעולם - הסיבות להקמתן, תפקידן, מבנה וסמכויות, בהשוואה למועצות הייצור בישראל.