הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משרד התיירות מקציב 5 מיליון ₪ לעידוד אירועי תיירות בפריפריה


המשרד הודיע כי יעודד את קיומם של אירועים תיירותיים אשר יהוו מוקד למשיכת מבקרים בפריפריה, ויסייעו לחזק את הכלכלה המקומית. שר התיירות עוזי לנדאו: ההשקעה נועדה לרכז מאמצים בפיתוח התיירות באזורים הנתמכים. אנו מקווים כי השנה תוגדר גם היא כשנת שיא בתיירות לישראל, בדומה לשנתיים הקודמות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  26-03-2014



פסטיבל דרום אדום, צילום: אילן מאירי - תיירות יד מרדכי 

משרד התיירות הודיע כי יקציב בשנה הקרובה 5 מיליון ₪ לתמיכה בשיווק אירועים תיירותיים בפריפריה, שיסייעו לחזק את הכלכלה המקומית. ביניהם פסטיבל דרום אדום בחבל אשכול, פסטיבל היוגה בערבה, פסטיבל לילות ירח בגולן, פסטיבל המוזיקה בגליל העליון, סאנביט – מסע מדברי ברמת הנגב, ואירועי ספורט באילת, שמקבלת השנה דגש מיוחד לרגל מיתוגה כעיר ספורט בינלאומית. לראשונה, גם חיפה תקבל תמיכה לשיווק אירועים תיירותיים בעיר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

"הפריפריה היא אחת המרוויחות העיקריות מפריחתה של התיירות בישראל'' אומר שר התיירות ד''ר עוזי לנדאו. ''התיירות מייצרת מקומות עבודה, תנועה ערה של מבקרים ותיירים וחשיפה של האתרים התיירותיים היפים למטיילים. השקעה זו באה לצד שיתוף פעולה פורה וחשוב בין משרד התיירות לרשויות המוניציפליות, ונועדה לרכז מאמצים בפיתוח התיירות באזורים הנתמכים. אנו מקווים כי שנת 2014 תוגדר גם היא כשנת שיא בתיירות לישראל, בדומה לשנים 2012-13''.

באזור ים המלח ישקיע משרד התיירות כ-700,000 ₪ באירועים שיתקיימו במועצה האזורית תמר, ובכך יסייע להגדיל את החשיפה הבינלאומית אליה זוכה האזור בשנים האחרונות, כמו למשל פסטיבל מינוס 424 שצפוי למשוך תיירים רבים מרחבי העולם לאתר מצדה. בנוסף, יסייע המשרד לשווק את מרוץ הר סדום, מרוץ עין גדי, פסטיבל גראן פונדו ופסטיבל התמר. מחוץ לנוהל תמיכה באירועים, תומך המשרד כבר מספר שנים בסכומים של מיליוני שקלים בקיום פסטיבל האופרה במצדה, שיתקיים השנה במאי.

משרד התיירות יקציב כ-1.8 מיליון ₪ למיתוגה של אילת כעיר ספורט בינלאומית, ומשתתף בשיווק בארץ ובחו"ל של אירועי הספורט שיתקיימו בה, וביניהם: איש הברזל, חצי מרתון מדברי ומרוץ פורמולה. כמו כן, יסייע המשרד בשיווק פסטיבל מוזיקה קלאסית בים האדום, פסטיבל מוזיקה קאמרית, ג'אז חורף, ג'אז קיץ ועוד.

נוהל התמיכות החדש כולל לראשונה גם את חיפה, שתקבל למעלה מ-500,000 ₪ לשיווק אירועים, המהווים מוקד משיכה מרכזי של תיירות נכנסת ותיירות פנים, ביניהם פסטיבל הסרטים, פסטיבל חג החגים והפסטיבל הבינלאומי להצגות.

פסטיבלים ותיקים נוספים יזכו לתמיכה, וביניהם פסטיבל הכליזמרים בצפת, שיזכה לכ-100,000 ₪, פסטיבל המחולות בכרמיאל, ופסטיבל עכו, שיקבלו כ-70,000 ₪ כל אחד. מלבד התמיכה במסגרת זו, תומך משרד התיירות לראשונה גם בקיום פסטיבל אופרה באולמות האבירים בעכו, ששופצו בשנים האחרונות על ידי המשרד בסכום של למעלה ממאה מיליון ₪. בטבריה יתמוך המשרד במרתון ווינר בסכום של 316,000 ₪, ובתל-אביב בשיווקם אירועים בעלי פוטנציאל לתיירות נכנסת, בסכום של 700,000, כמו מצעד הגאווה, מרתון תל אביב, לילה לבן ועוד.

הרשויות שקיבלו את התמיכה בשיווק האירועים, הן אלו אשר עמדו בתנאים החדשים אותם פרסם המשרד בסוף 2013. בין התנאים החדשים שהוצבו: מארגן האירוע חייב להיות רשות מקומית; על האירוע להתקיים במרחק של לפחות 80 ק"מ בקו אווירי מתל אביב; האירוע המתוכנן לא יתקיים ביום העצמאות; עלויות ההפקה לא תפחתנה מ-750,000 ₪; האירוע מיועד לקהל הרחב או לקהל ממגזר מסוים, אם כצופה ואם כמשתתף ואינו אירוע סגור המיועד לקבוצות נבחרות מראש. ניתן לצפות במבחני התמיכה באתר האינטרנט של המשרד.