הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


'ראשי ממשלה בנעלי בית' - תערוכת צילומים חדשה בכנסת


בתערוכה מוצגים תצלומים של שלושה-עשר ראשי ממשלה שכיהנו בישראל, כפי שנתפסו בעדשת המצלמה של צלמי לשכת העיתונות הממשלתית לדורותיהם. התערוכה מספקת הצצה נדירה לרגעים בלתי פורמאליים בחייהם של המנהיגים שעיצבו ומעצבים את חיינו

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  14-03-2014



ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון בחוות השקמים, צילום: לשכת העתונות הממשלתית
  
ביתו של האדם הוא מבצרו. בסביבה הטבעית, בין בני המשפחה, אבא הוא לא "אדוני ראש הממשלה", הוא פשוט אבא. בגינה או בבריכה, עם הילדים או הנכדים, גם אנשי הברזל בעלי עצבי הפלדה מתרככים לרגע, נהנים מרגעים נדירים של נחת ונינוחות, רגעי קסם אנושי שמשרים עלינו הקרובים מכל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

'ראשי ממשלה בנעלי בית' - תערוכת צילומים חדשה שנחנכה אתמול (ג') בכנסת, מספקת הצצה נדירה לרגעים בלתי-פורמאליים בחייהם של המנהיגים שעיצבו ומעצבים את חיינו. התערוכה ביוזמת יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין ולשכת העיתונות הממשלתית המציינת 80 שנה להקמתה, נחנכה במעמד נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, נציגי משפחות ראשי ממשלה ואורחים רבים.

בתערוכה מוצגים תצלומים של שלושה-עשר ראשי ממשלה שכיהנו בישראל, כפי שנתפסו בעדשת המצלמה של צלמי לשכת העיתונות הממשלתית, המלווים את ראשי ממשלות ישראל ברגעים פורמליים והלא-פורמליים שלהם במהלך מילוי תפקידם. בין התמונות ניתן למצוא את דוד בן גוריון מארח סנטור אמריקאי בביתו שבשדה בוקר, אריאל שרון בחוות השקמים, יצחק רבין משחק עם נכדיו בבריכה ומנחם בגין יושב בסלון ביתו וקורא עיתונים.

יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין אמר: "אני מתרגש לראות כאן את בני משפחות ראשי הממשלות לדורותיהם. שאלתי את עצמי האם יש בכלל דבר כזה, 'ראש ממשלה בנעלי בית'? הרי רק כעת, לצד האירוע החגיגי, נתבשרנו על מטח רקטות מעזה לכיוון יישובי הדרום. אבל יש כנראה בכל זאת רגעים שקטים, גם אם נדירים. אני רוצה לומר שאפו לצלמי לשכת העיתונות הממשלתית על היכולת המיוחדת לפתח אמון עם ראשי הממשלות שהביאו לתמונות המיוחדות הללו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בעוד טכנולוגיות הצילום השתנו לבלי הכר, הרי שמה שלא נשתנה הוא העובדה שכולנו בני אדם. וכל אחד מאתנו זקוק לאותם רגעים של רגיעה. רגשתם אותי ואת רעייתי שרה".

נשיא המדינה שמעון פרס אמר "תענוג לבלות בנעלי בית, וכנראה שנשיא וראש ממשלה נבראו לצורכי צילום. אני שמח על התערוכה ומברך עליה. שמעתי היום את השידורים מהכנסת ואפילו קנאתי קצת. חשוב לי לומר שעם כל הביקורת, הכנסת ידעה פעמים רבות לקבל הכרעות היסטוריות עבור עם ישראל".

התערוכה "ראשי ממשלה בנעלי בית" הנה ציון דרך אחד מבין שורה של אירועים לציון 80 שנה להקמתה של לשכת העיתונות הממשלתית, שאותה ייסד יושב-ראש ההסתדרות הציונית דאז ולימים ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל, דוד בן-גוריון. מנהל לע"מ ניצן חן שהנחה את הטקס אמר: "ראשי ממשלות תמיד נעו בין המרחב הציבורי לפרטי ומנהיג ציבור משלם בפרטיותו. אבל לצד כל הרגעים הרשמיים, יש גם רגעים אחרים וגם אותם הנציחו". לאחרונה, ביוזמת מנכ"ל הכנסת רונן פלוט, נחנכו בכנסת שלוש תערוכות חדשות, התערוכה "רגעי כנסת" של צלם הכנסת יצחק הררי, תערוכת המתנות שקיבלה הכנסת ותערוכת "ראשי הממשלה בנעלי בית".

אוצרי התערוכה הם צלם לשכת העיתונות הממשלתית אבי אוחיון ושרון סופר אוצרת הכנסת. התערוכה ממוקמת בקומת הממשלה ותהווה מעתה עוד תחנה לכ 150,000 מבקרים בכנסת מדי שנה, באמצעות מרכז המבקרים של הכנסת. לעמוד התערוכה באתר הכנסת