הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


Advanced Mem-Tech הישראלית השלימה סבב גיוס נוסף


החברה המפתחת ממברנות חדשניות המשמשות בתהליכי טיפול וסינון של מוצקים וחיידקים מהמים, הודיעה על השלמת סבב גיוס בהיקף של כ-16 מיליון שקלים. קבוצת המשקיעים, בראשותו של עוזי הלוי מטקסס ותאגיד Groupe SEB הצרפתי

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  13-03-2014



מודול ספירלי המהווה את יחידת הסינון בתוכו מצויות הממברנות 

חברת אדוונסד ממ-טק (Advanced Mem-Tech) בוגרת החממה הטכנולוגית טרנדליינס אגטק שבבעלות קבוצת טרנדליינס, הודיעה אתמול (ד') על השלמת סבב גיוס בהיקף של כ-16 מיליון שקלים. אדוונסד ממ-טק מפתחת ממברנות חדשניות המאופיינות בזרימה גבוהה, אשר מפרידות מוצקים מן המים לצורך טיפול וטיהור מי קולחין וניקוי זיהומים סביבתיים במים. הממברנות שפותחו על ידי החברה מסוגלות לסנן מים מחיידקים, מיקרובים וטפילים שונים בקצב גבוה יותר מהקיים כיום.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

המחסור במים נקיים מוביל לחיפוש מתמיד אחר טכנולוגיות הפועלות לייצור מקורות מים נוספים, בין היתר ע"י התפלת מי ים ומי תהום מלוחים והשבת מי קולחין. הטיפול במים אלה והבאתם לרמת טיהור המתאימה לשימוש, מחייב פיתוח אמצעים טכנולוגים מתקדמים לפתרון בעיות ייחודיות, המאפיינות כל שלב בתהליך. הטכנולוגיה שפתחה Mem Tech מאפשרת סינון מים תוך צריכת אנרגיה וטביעת רגל אקולוגית קטנה יותר ובעלות נמוכה יותר מהטכנולוגיות הקיימות כיום בשוק, ועל כן מקנה לחברה יתרון תחרותי מובהק ופונה לפלחי שוק ותעשיות שונות שעד כה לא ניתן היה להגיע אליהם.

סבב הגיוס הנוכחי ממתווסף להשקעה הראשונית בחברה שביצעו משקיעים פרטיים ותוכנית החממות של משרד המדען הראשי. המשקיעים בסבב זה הינם קבוצת משקיעים בראשותו של מר הלוי מארה"ב וקבוצת Groupe SEB הצרפתית. לאחר גיוס הכסף מתחילה החברה כעת בשיווק והטמעת הטכנולוגיה באפליקציות חדשות ורלוונטיות.

משה קלנר, מנכ"ל Mem Tech: "טכנולוגיית הממברנות שפיתחה החברה עברה ניסיונות מוצלחים במספר מוקדים בארץ ובעולם. ייחודיות הטכנולוגיה בכך שהצליחה להפוך רלוונטית עבור אפליקציות ופלחי שוק חדשים, בהם לא היו לממברנות נוכחות עד כה. החברה מצויה כעת במשא ומתן להטמעה ושיווק של הטכנולוגיה במספר אפליקציות רלוונטיות עם חברות שונות מאירופה וארה"ב. לממברנות שפיתחנו פוטנציאל אמיתי לייעל את תהליך טיהור המים, לשפר את תנאי החיים של האנושות ולספק מים נקיים תוך הפחתה בצריכת האנרגיה ובטביעת הרגל האקולוגית שמותיר התהליך על הסביבה ".

טכנולוגיית החברה מתבססת על פיתוחיהם של צוות חוקרים מובילים מהטכניון- פרופ' מוריס אייזן ופרופ' רפי סמייאט. ל- Mem Tech שותפות עסקית עם מקורות במסגרת תוכנית WaTech, המרכז ליזמות וחדשנות טכנולוגית של חברת מקורות וכמו כן שותפות אסטרטגית לייצור הפולימר עם חברת פולימרים בינלאומית מובילה. החברה סיכמה לאחרונה על שיתוף פעולה עם גוף הנדסי מוביל לביצוע פרויקטים בארה"ב. שוק הממברנות עומד כיום על כ- 20 מיליארד דולרים בשנה.