הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ב-5 השנים האחרונות פוצו מגדלי העופות בכ-75 מיליון ₪


עיקר הנזקים נגרמו כתוצאה ממחלות הניוקאסל, אינפלואנזה, ברונכיטיס ומחלת הנשימה. במסגרת הביטוח החדש לשנת 2014 חלק מהסיכונים שהיו מבוטחים במסגרת חוזה הביטוח של ענף הלול וקשורים למחלת הניוקאסל, יבוטחו בנפרד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  13-03-2014



צילום ארכיון: ארגון מגדלי העופות 

במהלך חמש השנים האחרונות פוצו מגדלי ענף הלול ותרנגולי ההודו בכ-75 מיליון ₪. כך עולה מסיכום נתוני קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, שנערך לקראת חידוש הביטוחים בענף הלול לשנת 2014. על פי הנתונים, כ-56 מיליון ₪ ששולמו למגדלים בגין נזקים בשלוחת הפטם, כ- 8.5 מיליון ₪ בשלוחת ההטלה וכחצי מיליון ₪ בשלוחת הרבייה. כ-10 מיליון ₪ נוספים שולמו בגין נזקים בענף תרנגולי ההודו.

עיקר הנזקים נגרמו כתוצאה ממחלות הניוקאסל, אינפלואנזה, ברונכיטיס ומחלת הנשימה. בקנט מציינים כי הביטוח מהווה כלי חשוב לניהול הסיכונים הקיימים בלולים, ומאפשר למגדל להגן טוב יותר, על גידול העופות שלו.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בימים אלו מחדשת קנט את הביטוח לענפי הלול השונים לשנת 2014 ומציעה מספר סוגי ביטוחים ובכללם ביטוח בשלוחת ההטלה, הפטם, תרנגולי ההודו וביטוח נגד אש ופגיעות תאונתיות. בשונה משנים קודמות, השנה חלק מהסיכונים שהיו מבוטחים במסגרת חוזה הביטוח של ענף הלול וקשורים למחלת הניוקאסל, יבוטחו בנפרד בביטוח חדש כנגד המחלה. הביטוח החדש נרכש ע"י המועצה לענף הלול ותשלום הפיצויים יתבצע דרכה. במסגרת הביטוח תאפשר קנט למגדלים לקבל מענה כולל ומהיר במקרה של פגיעה בעופות שיכלול מקרי מחלה שהביאו באופן ישיר לתמותה, שחיטה, המתת האפרוחים המבוטחים או להכרזת סגר.

הביטוח עבור מחלת הניוקאסל יהיה תקף בתנאי שקודם לפרוץ המחלה מולאו כל התנאים הנדרשים על פי חוזה הביטוח והנחיות השירותים הווטרינריים, לרבות מתן חיסון ניוקאסל לעופות ובתנאי שהמגדל יודיע לקנט בתוך 24 שעות מגילוי ההתפרצות. הביטוח החדש ייתן טיפול מרוכז בקרות הנזק תחת מנגנון ביטוחי אחד של קנט עם כללים ברורים מראש.  כמו כן, בשונה מהעבר בו המגדל דאג בעצמו לכל תהליך הטיפול בלול, בביטוח ניוקאסל החדש המגדל יקבל את הלול נקי לאחר טיפול כולל של ניקוי וחיטוי שיעשה על ידי קנט והפיצוי יועבר ישירות למגדל. יצוין כי הביטוח החדש יקיף את כל השלוחות ובכללן פטם, הטלה, רבייה קלה, רביה כבדה, תרנגולי הודו לפיטום ותרנגולי הודו לרבייה.

כמו בכל שנה, קנט תכננה ופיתחה את חוזי הביטוח במטרה לענות על צרכיהם המיוחדים של הלולנים ולהעניק להם את ההגנה הטובה ביותר עבורם. מעבר לביטוח הבסיסי אותו רוכשת מועצת הלול עבור המגדלים, החברה מציעה ביטוח מורחב בשלוחת הפטם ובתרנגולי הודו ומאפשרת לרכוש ביטוח משלים, הנותן כיסוי לתמותת עופות ולמבני הלול וציודם כתוצאה מאש ופגיעה תאונתית. במסגרת ביטוח כנגד אש ופגיעה תאונתית, מאפשרת קנט צבירת הנחות בגין העדר תביעות בגובה של עד 20%. בשלוחת ההטלה ניתן להמשיך לצבור הנחות העדר תביעות בגובה של עד 40% . בשלוחת הפטם ניתן להרחיב את הביטוח הבסיסי ולהנות מהשתתפות עצמית נמוכה ו/או להגדיל את סכומי הפיצוי המרביים. גם בשולחה זו ניתן לצבור הנחה בגובה של עד 40%. בשלוחת תרנגולי ההודו מאפשרת קנט צבירת הנחות בגין העדר תביעות בגובה של עד 30%.

חברת הביטוח קנט - קרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פועלת משנת 1967 כחברת ביטוח ממשלתית עסקית בשותפות עם ארגונים חקלאיים נוספים, ביניהם: התאחדות האיכרים, האיחוד החקלאי, מועצת הייצור החקלאית וארגוני מגדלים. לחברה למעלה מ – 17,000 מבוטחים והיא נחשבת לבין המובילות בעולם המערבי במתן פתרונות ביטוחיים לענפי החקלאות השונים.