הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אזרבייג'ן מהדקת את שיתוף הפעולה החקלאי עם ישראל


שר החקלאות האזארי ומשלחת אנשי מקצוע הגיעו בשבוע שעבר לביקור בישראל, במסגרתו נפגשו עם שר החקלאות יאיר שמיר ועם נציגי חברות מובילות בתחום החקלאות בארץ. השר ערך גם סיור בחממות הזרע ג'נטיקס. בפגישת השרים חתמו השניים על מזכר הבנות שיניח את היסודות לשת''פ מסחרי

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  24-02-2014



שר החקלאות האזארי בחממות של הזרע ג'נטיקס, צילום: נילי - חברת הזרע ג'נטיקס 

יחסי ישראל- אזרבייג'ן נרקמים גם בתחום החקלאות: שר החקלאות האזרי, מר היידר אסדוב Heydar Asadov הגיע בשבוע שעבר בראש משלחת של שמונה אנשי מקצוע לביקור ייחודי בישראל, במסגרתו נפגש עם שר החקלאות יאיר שמיר ועם נציגי חברות מובילות בתחום החקלאות בארץ. הביקור, שנערך ביוזמת לשכת המסחר ישראל - אזרבייג'ן ובשיתוף פעולה עם משרד החקלאות הישראלי, נועד להגביר את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות ולהציג טכנולוגיות ופתרונות מתקדמים בתחום החקלאות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בפגישתו עם שר החקלאות יאיר שמיר, חתמו השניים על מזכר הבנות שיניח את היסודות לשת״פ מסחרי עתידי. שר החקלאות האזרי הצהיר בפגישה כי יש מקום לאמץ ולהטמיע את הטכנולוגיות החקלאיות הישראליות המתקדמות באזרבייג'ן. ''אני משוכנע כי מדינת ישראל יכולה להרוויח משיתוף פעולה עם אזרבייג'ן, מדינה בעלת חשיבות גיאו פוליטית כבירה ושופעת משאבי טבע''

במהלך הביקור, ערך שר החקלאות האזרי סיור בחממות העגבניות של חברת הזרע ג'נטיקס, שנמנית עם החברות המובילות בעולם בטיפוח, יצור ושיווק זרעי מכלוא של ירקות וגידולי שדה. ייחודה של החברה הוא במחקר ובפיתוח ביוטכנולוגי מתקדם, בשיווק ברחבי העולם ובתמיכה אגרוטכנית. החברה הפועלת כבר למעלה מ- 70 שנה נמצאת בתהליך מתמיד של פיתוח מוצרים חדשים הנותנים מענה לדרישות השוק.

ציון בראל, מנהל היחידה העסקית אזור האגן התיכון בחברת הזרע ג'נטיקס : "שמחנו לארח את שר החקלאות האזרי ולחשוף בפניו את פעילותנו. כחברה בינלאומית, שמטרתה לפתח זנים ייעודיים למדינות רבות בעולם ולהציע אפשרויות חדשות של צמיחה והצלחה בתחום החקלאות, שמחנו להציג בפני השר ומשלחתו את מגוון הזנים שהחברה מפתחת ע"פ צרכי השווקים ותנאי הגידול במקומות שונים בעולם, וכן את מגוון השירותים שהחברה יכולה להציע."