הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


כ-130,000 טון פסולת אלקטרונית מצטברת בישראל בשנה


תערוכת קלינטק 2014 קוראת למבקרים להביא איתם לתערוכה את מכשירי החשמל והפסולת האלקטרונית שהצטברו בביתם. המכשירים יועברו למאגרי מחזור המספקים תעסוקה לבעלי מוגבלויות. עוד בתערוכה - מתקן חדשני לבדיקת סוללות, מתקן למחזור נורות פלורסנט המנטרל גזים רעילים ועוד פיתוחים חדשים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  14-02-2014



פסולת מחשבים, צילום: יואב גואל - המשרד להגנת הסביבה

מתכוונים להגיע לתערוכת CLEANTECH 2014 בשבוע הבא ? מארגני התערוכה מזמינים אתכם להצטרף למהפכת המחזור, ולהביא אתכם את הפסולת האלקטרונית שהצטברה בביתכם, דוגמת מכשירים חשמליים או אלקטרומגנטיים - מחשבים ישנים, טלפונים סלולאריים, כרטיסים אלקטרונים, בקרים, מרכזיות, ציוד תקשורת, מקררים, מכונות כביסה, מדפסות, מיקרוגלים, תנורים, טוסטרים, צעצועים, מעמדי תאורה, טלוויזיות ועוד . בחללי התערוכה יפוזרו עמדות איסוף מיוחדות שיפונו למאגרי המחזור המתקדמים בישראל המספקים תעסוקה לקהל בעל מוגבלויות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

היוזמה הינה פרי שיתוף פעולה בין תערוכת קלינטק 2014 למיזם אקומיוניטי מהצפון למחזור פסולת אלקטרונית ע"י אנשים בעלי צרכים מיוחדים, במטרה ליצור מקורות תעסוקה ומימון לשיקום אוכלוסיות אלו ולהתמודד עם מצבורי הפסולת האלקטרונית העצומים שמצטברים בישראל בהיקף של כ-130,000 טון מדי שנה. מיזם אקומיוניטי אוסף פסולת אלקטרונית מכל הארץ למרכזים מיוחדים, בהם מלמדים את העובדים לפרק את הציוד לרכיביו, לשלוח למחזור כל רכיב לתחומו ודואגים לתגמל אותם על עבודתם.

70% מכלל החומרים המסוכנים באתרי הפסולת

במדינת ישראל הפסולת האלקטרונית איננה מופרדת וממוחזרת באופן רשמי ומוסדר. מרביתה נאגרת לצד הפסולת הביתית במטמנות ובאתרים תוך יצירת זיהום חמור של הקרקע ומי התהום, ולמעשה מהווה כשבעים אחוזים מכלל החומרים המסוכנים באתרי הפסולת הביתית. באמצעות מחזור מתקדם ניתן ליהנות גם מניצול נוסף של המוצר לצד מניעת הנזק הסביבתי, לחסוך באנרגיה, ליצור מקומות תעסוקה חדשים, למנוע זיום סביבתי בקרקע ובמי התהום ולחסוך בחומרי גלם לתעשיית האלקטרוניקה.

בסוף חודש ינואר האחרון, אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת את התקנות לחוק פסולת אלקטרונית, אשר מטיל את האחריות לטיפול ולמחזור פסולת אלקטרונית וסוללות על היצרנים והיבואנים אשר מכרו לציבור את המוצרים. החוק שיכנס לתוקף בתחילת חודש מרץ השנה, קובע הסדרים לטיפול סביבתי בציוד חשמלי ואלקטרוני ובסוללות ובמצברים, בין היתר באמצעות הטלת אחריות מורחבת על יצרנים ויבואנים למחזר פסולת ציוד וסוללות בהתאם ליעדים הקבועים בחוק. מטרתו לעודד שימוש חוזר בציוד אלקטרוני, לצמצם את כמות הפסולת הנוצרת ממנו, למנוע את הטמנתו ולהקטין את ההשפעות השליליות הסביבתיות של ציוד זה.

מתקן בדיקה ואיסוף סוללות

ומה עוד בתערוכת קלינטק 2014 ? לקראת אישור חוק מחזור הפסולת האלקטרונית שיכנס בחודש הבא לתוקף, חברת אגרולן  תציג מתקן לבדיקה ואיסוף של סוללות משומשות, שנותן אינדיקציה לגבי מצב הסוללה. המתקן פותח בהתבסס על מחקר בבריטניה שקבע כי 72% מהאוכלוסיה יהיו מוכנים למחזר סוללות אם ידעו כמה אנרגיה נשארה בה. 



המתקן של חברת אגרולן מאפשר לבדוק את הסוללות המשומשות בבית באופן עצמאי ולקבל אינדיקציה מדויקת לגבי משך השימוש שמציעות הסוללות המשומשות. את המוצר תציע החברה לשוק הפרטי והמוסדי, כאשר לפי חוק מחזור הפסולת האלקטרונית תחויב כל נקודת מכירה של סוללות להתקין מתקן לאיסוף סוללות לשירות הצרכנים.

מהיום אפשר למחזר גם נורות פלורוסנט

חברת שירותי אקולוגיה "מפעל למחזור וטיפול בפסולת תעשייתית" תציג בתערוכה מכונה ייחודית למחזור של נורות פלורוסנט, המאפשרת לנטרל את הגזים הרעילים שקיימים בנורות המשמשות את מרבית המשרדים, החנויות והמבנים הציבוריים, מפרידה בין הזכוכית לבין הכספית ואוגרת כל אחד מחומרים אלו לטובת שימוש מחדש.

שירותי אקולוגיה הינה חברה טכנולוגית לטיפול ופינוי חומרים מסוכנים, בוצות ופסולות תעשייתיות, מספקת שרות ומענה בכל חלקי הארץ באופן מקצועי ואישי תוך שמירה על איכות הסביבה ובטיחות העבודה. החברה הוקמה בשנת 1992 ומפעילה מפעל טכנולוגי מתקדם לטיפול, מחזור והשבת חומרים מסוכנים, בוצות ופסולת תעשייתית בהתאם לנהלי ISO-9001, ו- ISO-14001. מפעל שרותי אקולוגיה המצוי באזור התעשייה באר טוביה, נמצא בחזית הטכנולוגיה העולמית בתחום וברשותנו מגוון מערכות ואמצעים חדשניים ובטיחותיים המאושרים ע"י רשויות החוק לטיפול, גריסה, השמדה וייבוש.



מנכ"ל שירותי אקולוגיה אלכס מנגולד,: "מכונת המחזור החדשנית מאפשרת לנטרל את החומר המסוכן של נורות הפלורוסנט, ולהתגבר על מכשול החומרים הרעילים שבנורות – לטובת בריאות הציבור שנחשף למוצר השכיח כל כך במבני ציבור, מפעלים, תעשיות ומשרדים ברחבי הארץ. המכונה החדשה מאפשרת לנו לעלות מדרגה ברמות הנטרול הנהוגות בישראל ולהפוך את המטרד למופת של עשייה, שמירה על הסביבה וניצול המשאבים הקיימים".

תערוכת CLEANTECH 2014 יוצאת לדרך בייזומה של קבוצת "משוב" וצפויה לארח למעלה מ-20,000 מבקרים, ביניהם עשרות משלחות של מבקרים וקניינים מהארץ ומחו"ל.

תערוכת קלינטק 2014

הוועידה והתערוכה הבינלאומית השנתית ה-18 לטכנולוגיות מים, התייעלות אנרגטית, אנרגיה מתחדשת, גז טבעי, בנייה ירוקה, מחזור ותחבורה ירוקה
18-19.2.2013 במרכז הכנסים אווניו, קריית שדה התעופה.
שעות פעילות: יום ג': 18:00-10:00; יום ד': 18:00-10:00
לפרטים נוספים: טל': 08.6273838
אתר תערוכת קלינטק: www.mashovgroup.net