הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


המשטרה סגרה תיק חקירה נגד חקלאי שירה בכלבים משוטטים


בעל העדר פנה למשטרה בבקשה לסגור את התיק שהוגש נגדו ע''י בעל הכלבים, בטענה כי הם מסבים נזקים עצומים לעדרי הבקר, גורמים להפצת מחלות ומסכנים את בעלי החיים ובעלי העדר. חקירה תפתח נגד בעל הכלבים. אתמול נמצאו בגולן פגרי חיות בר לאחר שככל הנראה הורעלו. החקלאים: אנחנו נואשים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  13-02-2014



תמונת הכלבים התוקפים בקיבוץ שניר, צילום: קיבוץ שניר 

משטרת קרית שמונה החליטה לסגור את תיק החקירה נגד תושב הצפון שירה למוות בשלושה כלבים משוטטים לאחר שתקפו את עדר הבקר שלו באזור הר דב. בעל הכלבים, שתקפו בעבר עגלים בשטח המרעה של קיבוץ שניר, הגיש תלונה במשטרת קריית שמונה וזו פתחה בחקירה נגד היורה והחרימה את כלי הנשק בהם החזיק ברישיון.

בא כוחו של בעל העדר, עו"ד תומר שורץ ממשרד דביר רייכרט שורץ, פנה למשטרה בבקשה לסגור את התיק, בטענה כי חדירת כלבי בר משוטטים מסבה נזקים עצומים בעדרי הבקר, גורמת להפצת מחלות ואף עלולה לסכן את בעלי החיים ואת בעלי העדר עצמם. עוד נטען בכתב הבקשה כי מדובר בתושב מטולה, אשר על כל הסיכון הכרוך בכך, חווה מלחמה יומיומית להצלת עדר הבקר שלו מחיות טרף החודרות לשטחי המרעה ולמכלאות ומנסות, בהצלחה יתרה למרבה הצער, לטרוף את העגלים הצעירים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לאחר בחינת הראיות והשיקולים, הוחלט בתחילת השבוע במשטרת קריית שמונה כי תיק החקירה ייסגר, מהיעדר אשמה. כלי הנשק שנלקחו יושבו לבעליהם. בנוסף, החליטה משטרת קרית שמונה לפתוח בחקירה כנגד בעל הכלבים, בגין "אי נקיטת צעדי זהירות בחיה". עו"ד שורץ: "הצגנו בפני החוקרים תמונות המתעדות את הכלבים התוקפים, המשוטטים ללא פיקוח באזור ומהווים סכנה לא רק לעדרי הבקר והצאן אלא גם לבעלי העדרים ולתושבי הסביבה. אני מברך על החלטת המשטרה לסגור את התיק נגד מרשי ועל ההחלטה לפתוח בחקירה נגד בעלי הכלבים ומקווה כי יושם הקץ לאיום המתמשך על אזרחים הנאבקים לשמור על מקור פרנסתם ועל חייהם שלהם, מפני תקיפות חוזרות ונשנות".

החקלאים נואשים: חיות הבר הורסות את הגידולים החקלאיים

בתוך כך, אתמול (ד') הוזעקו פקחי רשות הטבע והגנים לאזור מרעה סמוך למאגר מים בדרום הגולן ונתקלו במחזה קשה. 21 תנים זהובים, זאב ושני עופות דורסים היו מוטלים בשטח ללא רוח חיים, לאחר לאחר שככל הנראה אכלו פגר של טלה שהורעל בחומר הדברה קטלני. ברשות הטבע והגנים איתרו את החקלאי שהודה במעשה וטען כי עשה זאת לאחר שעדר הצאן המשפחתי סבל מטריפות של חיות בר. בשבועות האחרונים פקחי רשות הטבע והגנים של מחוז צפון טיפלו בכ-15 מקרי הרעלות שונים שבהם מתו עשרות חיות בר.

חקלאים רבים המתקשים להתמודד עם פלישת בעלי החיים לשטחיהם בשל הגבלות רשות הטבע והגנים האוסרות על ירי הרתעתי, פנו אל יו''ר הלובי החקלאי חה''כ זבולון כלפה, אשר קיים לפני יומיים דיון מיוחד בנושא הנזקים שגורמים בעלי חיים לשטחים חקלאיים ולעדרי בקר ברחבי הארץ. הנזקים שנגרמים לגידולים החקלאיים הם כבדים מאוד ובנוסף לנזק הכספי, החקלאים נאלצים לממן מכספם שמירה על השדות ובריכות הדגים.  במהלך הדיון שהשתתפו בו חקלאים, אנשי רשות הטבע והגנים ואנשי משרד החקלאות, הועלתה הצעה להציב פקחים ייעודיים שיהיו אחראים להרחיק בעלי חיים מזיקים משטחים חקלאים ויוכלו לעשות זאת גם באמצעות היתרי ירי מיוחדים שיקבלו לאחר הכשרה מתאימה. על פי ההצעה, הפקחים ימומנו על ידי הרשויות השונות.

ח"כ זבולון כלפה הודיע כי בקרוב יתקיים דיון נוסף בנושא, ואמר כי החקלאים צריכים להיות שותפים לפתרון הבעיה, ביחד עם הרשויות. ''צריך לאפשר לחקלאים להמשיך להתפרנס בכבוד מבלי לחשוש שהתוצרת שלהם תיאכל על ידי מזיקים. יש למצוא את האיזון בין שמירה על הסביבה לבין שמירה על התוצרת החקלאית" אמר חה''כ כלפה.