הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מצאתם עופר בטבע ? אל תגעו בו


חודש פברואר הוא חודש רגיש מאין כמוהו. זוהי תחילתה של עונת ההמלטה של עופר האיילים והיא תימשך אל תוך האביב. בחברה להגנת הטבע מבקשים להדגיש, כי במקרה וראיתם עופר לבדו אל תגעו בו, פשוט התרחקו מהמקום. עופר שנאסף כבר לא ישוב לטבע. צפו בסרטון

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  13-02-2014



צביה בהריון, צילום: עמיר בלבן - החברה להגנת הטבע 

רגע לפני עונת ההמלטות של הצבאים, בחברה להגנת הטבע קוראים לציבור שלא לאסוף עופרים מהטבע. חודש פברואר הוא חודש רגיש מאין כמוהו. זו תחילתה של עונת ההמלטה של עופר איילים והיא תימשך אל תוך האביב. חשוב לדעת שבמקרה וראיתם עופר לבדו אל תגעו בו, פשוט התרחקו מהמקום. עופר שנאסף ובא במגע עם בני האדם כבר לא ישוב לטבע.

מקרה שהיה, כך היה: זה קרה בשעת לילה מאוחרת ביום שישי האחרון. עופר צעיר נאסף על ידי פועלים בנחל צופים והובא לשירות הווטרינרי בירושלים. העופר נאסף כמובן בתום לב, ומתוך כוונה טובה, אך מאותו רגע נגזרו עליו חיים בשבי. העופר, שנאסף ובא במגע עם בני האדם, כבר לא ישוב לטבע לעולם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לדברי עמיר בלבן, רכז תחום טבע עירוני בחברה להגנת הטבע, השנה העשב נמוך מאוד והעופרים חשופים יותר בשטח. לכן, קיים החשש הכבד של איסוף עופרים יתומים. ברוב המקרים האימא מסתתרת בסביבה ומשגיחה עליו ממרחק בטוח. מדובר באסטרטגיה של האם בשלב הילדות המוקדם. רק בשלב מאוחר יותר, כשהעופר מתחזק ומסוגל לרוץ מהר, הוא מתחיל להתלוות לצביה ומצטרף בהמשך לעדר.

במידה ויצאתם לטבע ונתקלתם בעופר, הכי חשוב, כדי לצמצם את הנזק ככל שניתן, לא לגעת בו ולהבין שככל הנראה הוא לא יתום. פשוט להתרחק מהמקום במהירות האפשרית ולתת לו את האפשרות להמשיך לחיות בסביבה הטבעית שלו, עם אימא שלו, ולא לגזור עליו חיי יתמות ושבי.