הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הוכתרו הזוכים בתחרות שמן זית 'ראשון המסיק' לשנת 2013


אירוע 'ראשון המסיק' של ענף הזית במועצת הצמחים ובית יגאל אלון, התקיים השבוע לרגל סיום עונת המסיק והשקת שמני הזית הראשונים של העונה. 39 השמנים אשר השתתפו בתחרות חולקו ל-3 קטגוריות על פי היקף השיווק שלהם

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  08-01-2014



צילום: רגב כלף

מגדלי ויצרני שמן הזית ברחבי הארץ, הציגו השבוע את שמן "ראשון המסיק"- השמן הראשון המופק ומשווק בעונה זו, אשר מוכר בזכות הטריות וטעמו הדומיננטי. לשמן ארומה מיוחדת, והוא לרוב בעל טעם עז של פרי הזית ומאופיין בסמיכות ועכירות. הצגת השמן נעשית בכל שנה בסמוך למועד סיום מסיק הזיתים של סתיו 2013 בפסטיבל "ראשון המסיק" שנערך על ידי ענף הזית במועצת הצמחים ובשיתוף בית יגאל אלון.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במהלך הכנס, הוצגו שמני הזית של המגדלים והמשווקים השונים, וטעימות ניסיון הוצעו לצד כיבוד קל המבוסס על שמן זית. שיאו של האירוע, היה בהכרזה על הזוכים בתחרות שמן "ראשון המסיק". לתחרות השנה ניגשו 39 שמני זית, אשר עברו בדיקות מעבדה כימיות לבדיקת איכותם ותקינותם, והגיעו לפאנל של 24 טועמים מומחים, שבחנו ודירגו כל אחד מהשמנים לפי פרמטרים של ריח, צבע וטעם.

יצרני שמן הזית הזוכים לפי הקטגוריות שלהם:




הזוכים בתחרות שמן הזית "הראשון למסיק", צילום: רגב כלף

בין שמני הזית שניגשו השנה לראשונה לתחרות, היה גם שמן סג'רה, אשר מיוצר על ידי יובל בנאי וזיו ריקלין. בנאי שהגיע לאירוע, נהנה מטעימות שמן הזית של המתחרים וממופע מוזיקלי חי, של הלהקות המקומיות.


יובל בנאי וזיו ריקלין, יצרני שמן הזית סג'רה, צילום: רגב כלף