הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הדור החדש של החצילים מגיע לשווקים


הזן החדש של החצילים, ללא גרעינים ובעל אורך חיי מדף של כשבועיים, אומץ על ידי חקלאי אגודת 'יופי של ירקות' בעין יהב בערבה. היקף היבול צפוי להגיע ל-8000 טון שחלקם ישווקו לרוסיה וחלקם ימכרו בארץ. למרות יתרונותיו, מחיר החציל ללא גרעינים יהיה דומה למחירם של חצילים רגילים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  16-10-2013



גידולי החצילים בערבה, צילום: יופי של ירקות - עין יהב

בשורה לחובבי החצילים: בעוד כשבועיים, בתחילת חודש נובמבר, יגיע לשווקים הדור החדש של החצילים - ללא גרעינים ועם אורך חיי מדף של עד שבועיים. הזנים הקודמים של החצילים נטולי הגרעינים לא זכו לפופולריות רבה בשל היותם קטנים מידי לטעם הצרכנים, אולם זן החצילים החדש שמקורו מספרד וגדל בחממות בערבה, מצטיין במראה חיצוני מושך, מבנה נאה וצבע שחור מבריק.

הזן החדש אומץ על ידי חקלאי אגודת "יופי של ירקות" בעין יהב שבערבה, שהמירו את רוב שטחי הגידול של החצילים לזן החדש. היקף היבול צפוי להגיע ל-8000 טון שחלקם ייוצאו לרוסיה וחלקם ימכרו בארץ.

הגרעינים מוסיפים מרירות לטעמם של החצילים ולכן חובבי הירק נאלצו עד כה לנסות לנחש את כמותם לפי משקל החציל או מראהו. מעתה ניתן יהיה לרכוש את החצילים ללא חשש מגרעינים, וגם לאחסן אותם מספר ימים לפני הכנתם, מכיוון שהם שומרים על הטריות לאורך זמן. למרות יתרונותיהם, מחיר החצילים ללא גרעינים יהיה דומה למחירם של חצילים רגילים, בהתאם למחירם המשתנה בשווקים הסיטונאיים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

אגודת "יופי של ירקות" היא משווקת הירקות הגדולה בישראל בשוק המקומי ונהנית מהיתרונות של גידול ירקות ופירות במזג האויר הנוח השורר בערבה בתקופת החורף. האגודה החברה צפויה להגיע השנה להכנסות של 210 מיליון שקל לאחר שמספר קיבוצים וחקלאים פרטיים מאזורים נוספים בארץ החלו לשווק באמצעותה.

"יופי של ירקות" עין-יהב הינה אגודה חקלאית שיתופית שחברים בה 90% מהמשקים החקלאיים במושב עין-יהב, שהוא המושב החקלאי הגדול ביותר בארץ, עם 120 משקים חקלאיים פעילים. רוב המושב עוסק בגידול מגוון ירקות חורף כגון: מלון, פלפל אדום, צהוב, כתום ובהיר, עגבניות חממה, צ'רי חממה ושטח פתוח, ענבים בחממות, אבטיח, חציל, מנגו וגידולים נוספים חדשים בחלקות ניסיוניות.

האגודה מרכזת את כל תחום השיווק מהשדה ועד הלקוח הסופי, החל מבקרת איכות הקטיף ועד קליטת התוצרת לשיווק, סידור והתאמת הזמנות, טרנזיט לשוק המקומי ולחברות היצוא, סידור הובלות לכל חלקי הארץ, פעולות שיווקיות וכד'. ב'יופי של ירקות' מקפידים לשמור על סביבת עבודה נקייה ו"ירוקה" מהשדה עד ללקוח, על כך קיבלה האגודה את תקן איזו 14001. כל המשקים מגדלים בשיטות שמפחיתות את השימוש בחומרי הדברה לרמה מינימאלית מכל תקן עולמי. 100% מהגידולים נעשים בחממות, בתי רשת ומנהרות. למרות שרוב החקלאים של האגודה מגדלים גם ליצוא, 60% מהתוצרת מיועדת לשוק מקומי ברמה גבוהה ובסטנדרטים המקובלים בעולם.