הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לראשונה: עוברים של פרים מזן אנגוס הובאו לישראל


ארבעים העוברים יושתלו בפרות שבחוות טנא ברמת נגב במסגרת תכנית מחקר של עמותת נגב הפועלת באוהיו. זן האנגוס האדום נחשב לבקר איכותי ביותר ומתאים לגידול בתנאי המדבר. שמוליק ריפמן, ראש המועצה האזורית רמת הנגב: ''אני מקווה שהצלחת התוכנית תביא לפריצת דרך בגידול בקר האנגוס באזור הנגב''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  16-07-2013



פר מזן אנגוס אדום

40 עוברים מוקפאים של פרים מזן אנגוס אדום, הנחשב לזן בקר איכותי ביותר, הגיעו אתמול (ב') בטיסה מארה"ב לחוות טנא שברמת נגב. העוברים יוחזקו בתנאים המתאימים עד לתחילת חודש נובמבר, אז יושתלו בפרות שייבחרו להרות אותם. העוברים הוטסו לישראל במימון "עמותת נגב", הפועלת בקליבלנד במסגרת תוכנית מחקר מקיפה. העמותה הוקמה בשנת 1992 ומאז מקדמת פרויקטים חקלאיים יישומים מתקדמים במועצה האזורית רמת הנגב, זאת במטרה לסייע לפיתוח החקלאי והכלכלי בשטחי המועצה באמצעות חיזוק קשרים בין הקהילות החקלאיות של אוהיו וישראל.

עיקר האתגר שעמד בפני יוזמי הפרויקט היה לעמוד באמות המידה הנדרשות של משרד החקלאות ולהבטיח את כל התנאים הווטרינריים הנדרשים. הפרויקט קיבל אישור מיוחד וחד-פעמי להכנסת עוברי האנגוס האדום לישראל עד סוף חודש יולי, וזאת באמצעות העברתם במכלי הקפאה מיוחדים והשתלתם בפרות שיבחרו לתהליך בחוות טנא.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לצורך הפרויקט איתרה שרה הורוביץ, מנהלת התוכנית בעמותת נגב, חקלאי באוהיו המגדל 4 פרות עם התכונות הרצויות, חקלאי נוסף שמגדל פרים ורופא וטרינר מאוהיו שילווה את הפרויקט. ''אין מספיק בקר חי בארץ לבשר, לכן מייבאים הרבה בשר מחו"ל. לאחר תהליך למידה ארוך הוברר כי האנגוס האדום הרבה יותר מתאים לארץ כי סוג זה של בקר עמיד ומסוגל להסתגל לתנאי המדבר".  מספרת הורוביץ.

שמוליק ריפמן, ראש המועצה האזורית רמת הנגב אומר כי הוא מקווה שהצלחת התוכנית תביא לפריצת דרך בגידול בקר באזור הנגב. הצלחת הניסוי תאפשר גידול מקומי של בשר אנגוס אדום, הנחשב לסוג משובח .