הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מאיר ברק יקבל את אות יקיר ארגון מגדלי העופות


ברק מילא שורה ארוכה של תפקידים בקיבוצו גלאון ובארגון האזורי כמנכ''ל משחטת 'מעוף'. הוא עסק בהרחבתן של שתי משחטות באזור באר טוביה, שסיפקו תעסוקה למאות מתושבי האזור. ברק פעיל מזה שנים רבות במסגרת ארגון מגדלי העופות ובעשר השנים האחרונות מכהן כיו''ר מזכירות הארגון. האות יוענק לו בועידת הארגון שתתקיים החודש בשרון

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  14-07-2013


אות יקיר ארגון מגדלי העופות יוענק השנה למאיר ברק, חבר קיבוץ גלאון, במסגרת ועידת הארגון שתערך ביום שלישי, 23 ביולי, בדרום השרון. בועידה ישתתפו מאות מגדלי עופות והודו ויצרני ביצים מכל הארץ והיא תעסוק בעתיד ענף הלול בישראל על רקע השינויים הרגולטורים הרבים.

מאיר ברק (84) ילד צ'כוסלובקיה, נשלח עם משפחתו במלחמת העולם השנייה למחנה הריכוז אושוויץ, שם גם איבד את יקיריו. בשנת 1951, בתום תקופת לימודיו בארצות הברית, החליט לממש את חלומו כנער ולעלות לישראל, למרות שמשפחתו רצתה שימשיך לחיות שם. 

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ברק מילא שורה ארוכה של תפקידים בקיבוץ גלאון ובארגון האזורי כמנכ"ל משחטת "מעוף". הוא עסק בהרחבתן של שתי משחטות באזור באר טוביה, האחת לפטם והשנייה להודים, אשר סיפקו תעסוקה למאות מתושבי האזור. ברק פעיל מזה שנים רבות במסגרת ארגון מגדלי העופות ובעשר השנים האחרונות מכהן כיו"ר מזכירות הארגון.

לדברי מאיר ברק, בפני ענף העופות עומדים כיום אתגרים רבים ובהם שמירה על הסדרי התכנון בענף הביצים. ''הממשלה והאוצר מתכוונים לשנות הסדרים בתכנון מדי שנה אך הארגון, ילחם בכל הכלים העומדים לרשותו כדי לסכל תוכניות אלה. זהו ענף אשר נמצא ברובו בפריפריה, באזור הגליל. כל עוד הענף מתוכנן, הדבר מבטיח פרנסה למגדלים. אם התכנון יבוטל, זה ייצור בעיה גדולה מאוד למשפחות רבות המתפרנסות מהענף הזה. זה לא ענף של מיליונרים. זו עבודה פשוטה, אשר תכליתה ליצור מזון נקי ובריא, עם מחיר הוגן למגדל ולצרכן כאחד'' אומר מאיר ברק.