הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חקלאי מועצה אזורית אשכול יפוצו בגין נזקי מבצע 'עמוד ענן'


מדובר בשבעה יישובים בתחומי המועצה שאינם מצויים בטווח 7 ק''מ מרצועת עזה, אולם במהלך המבצע ניתנו להם הנחיות שלא לעבד את האדמות החקלאיות שלהם. רשות המסים נעתרה לבקשת משרד החקלאות לפצות את החקלאים בגין הנזקים שנגרמו להם עקב כך. סכום הפיצוי צפוי לעמוד על 3-5 מיליון שקלים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  14-07-2013



עובדים תחת איום הטילים. צילום: מועצת החלב

יישובי המועצה האזורית אשכול: אוהד, שדה ניצן, תלמי אליהו, בני נצרים, נווה, צאלים וגבולות יזכו לפיצוי בגין הנזקים שנגרמו להם במסגרת מבצע עמוד ענן.  מדובר בשבעה יישובים, שאינם מצויים בטווח 7 ק"מ מרצועת עזה, אולם במהלך המבצע ניתנו להם הנחיות שלא לעבד את אדמותיהם החקלאיות. בשל כך נתגלעה מחלוקת בדבר זכאותם לפיצוי על פי המסלול הירוק, בדומה ליישובים שבטווח האמור. משרד החקלאות פנה לרשות המסים שנעתרה לבקשה לפצות את הישובים בסך כולל הצפוי לעמוד על 3-5 מיליון שקלים.

שר החקלאות ופיתוח הכפר יאיר שמיר מסר כי מדובר בהחלטה חשובה שתחזק את התיישבות בפריפריה, השומרת על גבולות המדינה ומפריחה, הלכה למעשה, את השממה״.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

צביקה כהן, סמנכ"ל מימון והשקעות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר מציין כי משרד החקלאות נרתם בכדי לסייע להתיישבות בפריפריה ששומרת על גבולות המדינה. שבעת היישובים המדוברים נשמעו לאותן ההוראות של גורמי הביטחון שניתנו לישובים המרוחקים עד שבעה ק"מ מהרצועה, לכן גם ישובים אלו זכאים לפיצוי דומה במסלול הירוק. אנו מודים למס רכוש על ההבנה ועל שיתוף הפעולה המהיר".

מבצע "עמוד ענן" התקיים במהלך חודש נובמבר 2012. עם סיום המבצע חתם שר האוצר דאז, בהסכמת ועדת הכספים של הכנסת, על תקנות מס רכוש וקרן פיצויים לפיהן שולמו פיצויים בגין נזק מלחמה ונזק עקיף.