הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שוב: ארבעה ראשי צבאים כרותים נמצאו תלויים על גדר בצפון


לאחר שבשבוע שעבר נמצאו שני ראשי צבאים כרותים בכניסה לשמורת נחל עמוד, הבוקר נמצאו 4 ראשי צבאים וראש של דורבן שנתלו על גדר בסמוך לכפר עכברה שבצפון. ברשות הטבע והגנים סבורים כי מדובר בציידים העוסקים בציד לא חוקי, המבקשים לנקום בפקחים הפועלים נגדם

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  25-06-2013



ראשי הצבאים הכרותים שנמצאו הבוקר, צילום: רשות הטבע והגנים

שוב מעשה מזעזע שנראה כמו המשכו של 'מסע נקמה' כנגד רשות הטבע והגנים וחיות הבר. הבוקר נמצאו 4 ראשי צבאים כרותים וראש דורבן כרות בכפר עכברה, סמוך לכביש הראשי. תלונה הוגשה למשטרה. על פי החשד, מדובר בציידים העוסקים בציד לא חוקי באזור הצפון ומבקשים לנקום בפקחים הפועלים נגדם. ''עוד 4 צבאים, חיות הבר היפיפיות של א"י שילמו בחייהן בגלל אכזריותם של הציידים. רשות הטבע והגנים נחושה להילחם בתופעת הצייד ותמשיך לשמור על הטבע של הארץ שלנו". אומר היום מנכ''ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין.

ביום שלישי בשבוע שעבר אירע מקרה דומה בו נמצאו תלויים על הגדר בכניסה לנחל עמוד שני ראשים כרותים של צבאים. פקח רשות הטבע והגנים שגילה את המראה המזעזע מיהר להזעיק למקום את ליעד לינג, הממונה לחקירות ומודיעין של מחוז הצפון ברשות הטבע והגנים. לדברי לינג, ''יש כאן אמירה חזקה של אותם בני העוולה, שממשיכים לצוד כמו עבריינים ולא מפחדים משום דבר''. לינג הוסיף כי ברשות הטבע והגנים ימשיכו לעסוק באכיפה נגד ציד לא חוקי יחד עם כוחות המשטרה, ולא יירתעו מאיומים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

שני האירועים האלה מצטרפים לשורת מקרי אלימות כנגד פקחי הטבע והגנים בתקופה האחרונה. לפני כחודש הותקף פקח הרשות בבריכת הנופרים בגן לאומי ירקון ע''י קבוצת רוכבי אופנועים וטרקטורונים שהתבקשו לעזוב את אזור הבריכה. בתגובה תקף אחד מהם את הפקח כשהלם עם קסדה בראשו. הפקח הובהל לבית החולים ונזקק לתפרים בראשו. לפני כשבועיים הוצתה מכוניתו של פקח הרשות ליד ביתו שמושב שדמות דבורה.

"אנחנו רואים זאת כעליית מדרגה באלימות נגד העובדים ונגד הטבע. זה התחיל באלימות נגד פקחים, הצתת רכב, וממשיך בעריפת ראשים של חיות בר מוגנות שהן סמל הטבע בישראל'' אומר מנכ"ל הרשות, שאול גולדשטיין. "המשטרה ואנחנו נחושים למצוא את האשמים ולהביא אותם לדין. רשות הטבע והגנים תמשיך לשמור על הטבע. כל מי שהסביבה והטבע חשובים לו, חייב לעמוד לצידה של הרשות במאבק החשוב הזה".


ראיון עם מנכ''ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין