הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פקח הציל גוזל של בז ממלתעות חתול


הגוזל שנפל מעץ בחוף דוגית התגלה במהלך סיור שגרתי על-ידי אבי אריש, הפקח הוותיק של איגוד ערים כינרת. הגוזל הועבר לשמורת גמלא שם יגדל עד לשחרורו לטבע. ''תפקידנו כפקחים כולל גם שמירה על כלל בתי הגידול ובעלי החיים באזור'' אומר אריש

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  05-06-2013



אבי אריש עם הגוזל, צילום: שי מרדכי

גוזל של בז מצוי שנפל מצמרת עץ אקליפטוס בחוף דוגה בכינרת, בעת שנשבה שם רוח עזה, התגלה במהלך סיור שגרתי על-ידי אבי אריש, הפקח הוותיק של איגוד ערים כינרת. הגוזל נראה מפוחד, ואריש הבחין כי חתול אורב לו בסמוך ומיד נזעק לסייע לו.

''בשנה האחרונה נמצאו כעשרה גוזלים במצבים דומים'' מספר אריש, ''הרוחות החזקות הנושבות בצמרות העצים גורמות לעיתים קרובות לגוזלים הרכים ליפול מהקן וכך נחרץ גורלם. מאחר שגם לא ניתן להחזיר את הגוזלים לקן, בשל הריח שדבק בהם מהאדם שהציל אותם, גם אלו שאנו מצליחים להציל, חייבים לעבור לגורמים שידאגו להם כמו זה בשמורת גמלא, אליו העברתי את הגוזל, שם יגדלו אותו עד לשחרורו לטבע. תפקידנו כפקחים כולל גם שמירה על כלל בתי הגידול ובעלי החיים באזור. אנו מנסים לשמר את הכינרת, הטבע והסביבה באגם ובנחלים ומצפים מהציבור לסייע לנו בכך לקראת עונת הקיץ. במידה ויימצאו חיות או גוזלים סביב הכינרת, יש להזעיק את מנהלי החופים או הפקחים ואנו נגיע לאסוף אותם".


צילום: שי מרדכי