הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תוכנית להכשרת הדור הצעיר לתפקידי ניהול בקיבוצים


התוכנית ביוזמת איגוד התעשייה הקיבוצית, באה בעקבות דרישה שנוצרה בקרב צעירים בקיבוצים, אשר רוצים לקשור את עתידם המקצועי עם הקיבוץ בו הם חיים. מנהלת ההדרכה באיגוד התעשייה הקיבוצית:''מנהל חיצוני, מוכשר וטוב ככל שיהיה, אינו שקול לחבר שצמח בקיבוץ, חי בו ומכיר היטב את הקהילה והענפים מבפנים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  23-05-2013


בונים את העתיד בתוך הקיבוץ: ביום רביעי הבא, 29 במאי, תצא לדרך תוכנית לצעירים, שתכשיר את הדרך לבניית הדור הבא של המנכ"לים בקיבוצים.

התוכנית ביוזמת איגוד התעשייה הקיבוצית, באה בעקבות דרישה שנוצרה בקרב צעירים, אשר רוצים לקשור את עתידם המקצועי עם הקיבוץ בו הם חיים. אם בעבר קרצו לצעירים מיזמי סטרטאפ בארץ ובחו"ל, כיום יש העדפה לעוגן תעסוקתי יציב ומסלול התפתחות לאורך שנים.

התוכנית מקיפה את מכלול הכישורים הדרושים לתפקיד המנכ"ל: סגנונות ניהול, בניית מוטיבציה לצוות העובדים ולהנהלה והאצלת סמכויות, יחסי עבודה, הכנת תוכניות אסטרטגיות ומימושן, תכנון תקציב עסקי ועוד.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

חגית רז, מנהלת ההדרכה באיגוד התעשייה הקיבוצית, אומרת כי ההשקעה בדור הצעיר היא החשובה ביותר מבחינת טובת הקיבוץ. ''קיבוצים רבים שוכרים מנהלים חיצונים לתפקידים שונים. מנהל חיצוני, מוכשר וטוב ככל שיהיה, אינו שקול לחבר שצמח בקיבוץ, חי בו ומכיר היטב את הקהילה והענפים מבפנים''.

לדברי רז, הצמחת מנהיגים מתוך הקיבוץ תורמת למוטיבציה של הטובים להישאר, כיוון שהם רואים את כיוון ההתפתחות העתידי שלהם בקיבוץ או בתאגידים הקיבוציים, ואינם צריכים לחפש את פיתוח הקריירה שלהם במקומות חיצוניים.