הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מכת הארבה: שר החקלאות שמיר הורה על גיבוש תוכנית חירום


מיליארדים של חגבים בקעו לאחרונה מביצים שהטילו נקבות הארבה שהגיעו מסיני, ופושטים על ישובים ושטחים רבים במערב הנגב. בשל החשש כי בעוד שבוע יחלו החגבים להתעופף ולאור התחזית להגעת להקות ארבה נוספות מסיני, הנחה השר שמיר לגבש תוכנית חירום חדשה שתתן מענה אפקטיבי לבעיה. ראש המועצה האזורית רמת נגב: ''ביקור השר הבוקר היה שובר שיוויון במאבק כנגד הארבה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-05-2013



שר החקלאות שמיר וראש מועצה אזורית רמת נגב שמוליק ריפמן. צילום: חגי רזניק

שר החקלאות יאיר שמיר הגיע הבוקר לסיור בנגב כדי לבחון מקרוב את הפעולות במאבק נגד מתקפת הארבה. את הסיור הוביל ראש מועצה אזורית רמת הנגב שמוליק ריפמן, בו השתתפו גם מנכ״ל המשרד יוסי ישי, מנכ״ל המשרד הנכנס רמי כהן, אנשי משרד החקלאות המטפלים במשבר מזה כחודשיים, ראש המועצה האזורית אשכול חיים ילין,  ונציגי משרד הביטחון.

מיליארדים של חגבים בקעו לאחרונה מביצים שהטילו נקבות הארבה שהגיעו מסיני, ופושטים על ישובים ושטחים רבים במערב הנגב. הם השתלטו על אזור אשלים-הר קרן, רתמים, שבטה, ניצנים, אזור פתחת ניצנה, רביבים וצאלים. בשל החשש כי בעוד שבוע יחל הארבה להתעופף ולאור התחזית להגעת להקות ארבה נוספות מסיני, הנחה השר שמיר את אנשי משרדו לגבש תוכנית חירום חדשה שתתן מענה אפקטיבי לבעיה. עוד הוחלט על הידוק שיתוף הפעולה בין משרד החקלאות למשרד הביטחון באופן שיאפשר הפעלת ציוד מתוחכם, כמו מסוקים, מל״טים לניטור וכיוב׳.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

השר שמיר אמר בביקורו הבוקר כי לאור חומרת המצב מעבר לגבול המצרי אנו נדרשים גם לתכלל את הפעולות במישור האזורי ובימים הקרובים תערב ישראל את המוסדות הבינלאומיים, בראשם ארגון המזון והחקלאות של האו״ם (FAO).

״ביקור השר הבוקר היה שובר שיוויון במאבק כנגד הארבה'' אומר שמוליק ריפמן, ראש המועצה האזורית רמת הנגב. ''אני משוכנע כי השר שמיר יוביל את הפעילות הלאומית למאבק בארבה הקיים והנחילים הצפויים להגיע מסיני״.

מחר (יום א׳) בבוקר תתקיים ישיבת המעקב במשרד החקלאות בהשתתפות כלל הגורמים על מנת להביא ליישום מיידי של תוכנית הפעולה החדשה שתמנע את התפשטות הארבה על עבר השטחים החקלאים או היישובים העירוניים בנגב הצפוני. במסגרת התוכנית, לצד הגברת פעולות ההדברה בשטח והפעולות במישור הבינלאומי, אנשי המדען הראשי במשרד החקלאות יפעלו לרכז את מאגר הנתונים והידע שנצבר לצרכים עתידים