הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


טכנולוגיה נגד טרור כימי משמשת להגנה על הירקות שלנו


הציוד שנמצא בשרות ה-CIA וה-FBI מסוגל לזהות שארית חלקיק כימי אחד החבוי בין אלף מיליארד חלקיקי ירק אחרים. באגודה החקלאית 'יופי של ירקות' בעין יהב, מבצעים פיקוח כולל בדיקות של האוויר והמים באזור גידול הירקות ודגימת מהשדות לאורך כל תהליך הגידול, כדי לוודא שאין בהם שרידי חומרי הדברה או חיידקים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  28-03-2013


הציוד המתקדם בעולם לזיהוי חומרים מסוכנים שנמצא בשרות ה-CIA וה-FBI משמש להגנה על תוצרת חקלאית בישראל. באגודה החקלאית 'יופי של ירקות' בעין-יהב, משתמשים בשיטות אלו לשם ביצוע בדיקות שרידי חומרי הדברה בירקות בטרם שיווקם, כדי להעניק את הביטחון המרבי לצרכנים.

הציוד החדיש מסוגל לזהות 300 חומרים, גם אם הם נמצאים בתערובת המורכבת מסוגים שונים. כך העברת הירקות במכשיר מרחיבה את ההגנה גם לאיתור חומרים במקרה שאנשי המקצוע אינם יודעים על קיומם, למשל כאלה שהגיעו לירקות דרך האוויר או על ידי שימוש בציוד מחממה שכנה.

לדברי מנכ"ל יופי של ירקות דניאל לב, הציוד החדיש מאפשר זיהוי של שארית חלקיק כימי אחד החבוי בין אלף מיליארד חלקיקי ירק אחרים. לב מוסיף שהפיקוח כולל בדיקות של האוויר והמים באזור גידול הירקות ודגימת ירקות מהשדות לאורך כל תהליך הגידול כדי לפקח שהם אינם מכילים חיידקים. הירקות אינם נקטפים לשיווק ללא אישור מעבדה, ובמידה והתגלה כשל בבדיקה, התוצרת אינה משווקת עד לטפול בשטח. לאחר הקטיף הירקות מועברים במסלול בקרת האיכות כשכל ירק צריך לעבור בדיקה של שלושה פרמטרים לצורך מיון ייעודו לשוק הפרטי או לתעשיית המזון.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק