הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


במושבי הנגב החלו לגדל מלונים במים מליחים


חברת מושבי הנגב החלה לגדל מלונים המושקים במים מליחים מבארות מים באזור קיבוץ בארי. יתרונות הגידול של מלונים במים מליחים הם רבים וביניהם חיי מדף ארוכים ומתיקות יוצאת דופן

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-03-2013



חלקות מלונים מושקות במים מליחים, צילום: חברת מושבי הנגב

מחירי המים הגבוהים מחייבים את החקלאים למצוא פתרונות יצירתיים, שיאפשרו להם לגדל תוצרת חקלאית במחירים סבירים ולמכור אותה במחיר השווה לכל נפש. הרצון לשפר את איכות התוצרת הביאה את חברת מושבי הנגב לחשוב מחוץ לקופסה .

בסמוך לשטחי הגידול של מושבי הנגב באזור בארי מצויות שלוש בארות מים מליחים, שבשל מליחותן פוטנציאל מימיהן לא נוצל עד תום. בעקבות ניסוי מוצלח שערכו בחברה, הוחלט השנה לגדל מאות דונמים של מלונים ולהשקותם באמצעות מי הבארות המליחים.

המלונים שמושקים באמצעות המים המליחים מגלים אורך חיי מדף ארוך יותר וכן מתיקות רבה ויוצאת דופן. יאיר מנע, מנכ"ל מושבי הנגב סיפר שבחברה שוקדים ומפתחים ללא הרף, שיטות גידול חדישות ועוברים לגידולים שלא דורשים רק מים מתוקים, "אם המהלך יניב לנו אכן את התוצאות המקוות, נעבור לגידולי מלונים באדמת הנגב המדברית בהיקפים שלא היו עד כה" אומר מנע.

מושבי הנגב היא החברה החקלאית הגדולה בישראל. החברה נוסדה בשנת 1958 על ידי המועצות האזוריות מרחבים ושדות נגב ונמצאת בבעלותם של 34 מושבים. מושבי הנגב מעבדת ומשמרת כ-140 אלף דונם של קרקעות חקלאיות ברחבי הנגב, עוסקת בגידול ירקות, פירות, כותנה, חיטה וגידולים נוספים. לאחרונה רשמה החברה שיא עולמי של יבול כותנה לדונם באדמה חולית ובהשקיה במים מליחים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק