הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הרוסים מביאים פרחים לנשים; המגדלים בישראל מחייכים


יום האישה הבינלאומי המצוין בכל העולם ובמזרח אירופה בפרט, המשיך השנה רצף של חודש מוצלח ביותר במכירות פרחים ליום ולנטיין ויצוא מיוחד לבריטניה ליום האם. ביום האישה הבינלאומי ייצאו מגדלי הפרחים הישראלים 50 מיליון פרחים לחו''ל. התמורה הכספית עבורם נאמדת ב-20 מיליון שקלים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  06-03-2013


מגדלי הפרחים בישראל מסכמים בהצלחה את היצוא ליום האישה הבינלאומי. מזכיר ארגון מגדלי הפרחים חיים חדד, מסר שהמגדלים שיגרו לחו"ל 50 מיליון פרחים לקראת יום האישה והתמורה הכספית עבורם נאמדת ב-20 מיליון שקלים.

יום האישה הבינלאומי, שנקרא במקור ''יום הפועלות הבינלאומי'', מצוין ב-8 במרץ בכל שנה. האפיון שלו נע בין ציון כללי של הכרת כבוד ואהבה כלפי נשים לבין ציון ההישגים הכלכליים, הפוליטיים והחברתיים שלהן. יום האישה שהחל כאירוע פוליטי סוציאליסטי בשנת 1909 בארצות הברית, נטמע בתרבות של מדינות רבות, בעיקר מזרח אירופה, רוסיה, והגוש הסובייטי מאחר שנקבע על ידי ברית המועצות כחג קומוניסטי.

רוסיה בלטה גם השנה בהזמנות לפרחים. יום האישה הבינלאומי הוא תאריך חשוב במדינה, וכל גבר רוסי שמכבד את עצמו חוזר הביתה עם פרחים לבת זוגו. מירב ההזמנות לשווקים בחו''ל השנה היו לורדים, גרברות, ליליות וגיבסנית.

לדברי חדד, יום האישה הבינלאומי ממשיך רצף של חודש מוצלח ביותר במכירות  פרחים ליום ולנטיין ויצוא מיוחד לבריטניה ליום האם. ''אנו שמחים שההכנסות הנאות שמגיעות ל-50 מיליון שקל בכל החודש האחרון הצליחו לשפר את ההתחלה הצולעת של החורף עם מכירות נמוכות בחג המולד. מגדלי הפרחים שסבלו מפגעי טבע וחוסר ידיים עובדות נהנו בחודש האחרון ממזג אויר יציב שאפשר לספק את כל כמויות הפרחים הנדרשות'' אומר חדד.

בדומה ליום האהבה, גם יום האישה הבינלאומי הולך ותופס משמעות בשוק המקומי בישראל. מדי שנה נרשם גידול של 15-20 אחוז בהזמנות ובנוסף לפרחים יש ביקוש רב גם לצמחי נוי בעציצים כמו סחלבים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק