הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הישג לתעשייה הקיבוצית: אושר היטל היצף של 7.5% על סוליות גומי


ועדת הכספים אישרה הטלת היטל היצף על יבוא סוליות גומי מדרום אפריקה, זאת בעקבות תלונה של מפעל תעשיות גומי מקיבוץ עין שמר, המספק חומרי גלם לחידוש צמיגים. יבוא חומר הגולם שהחל לפני שנתיים מדרום אפריקה גרם לירידת מחירים בענף והעמיד בסכנה את מקומות עבודתם של עשרות עובדים במפעל. מנכ''ל איגוד התעשייה הקיבוצית, אודי אורנשטיין: ''ההחלטה חשובה ותסייע בשמירה על מקומות העבודה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  04-03-2013


ועדת הכספים החליטה לאשר הטלת היטל היצף בגובה של 7.5% באופן מיידי למשך שנתיים על יבוא סוליות גומי מדרום אפריקה, המשמשות כחומר גלם לחידוש צמיגים. המלצתם המקורית של שר האוצר יובל שטיניץ ושר התמ"ת שלום שמחון, שהוגשה לועדה היתה לקבוע את ההיטל בגובה של 10% והשיעור שנקבע הוא בגדר פשרה.

אודי אורנשטיין, מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, אמר שמדובר בהחלטה חשובה שתסייע בהגנה על התעשייה המקומית ושמירה על מקומות עבודה. ''השיעור שנקבע הוא נמוך מהנדרש, אך מדובר בתקדים ובמידה ותופעת ההיצף תמשך נפעל להעלאת גובה ההיטל. הוא ציין את שיתוף הפעולה עם אנשי התאחדות התעשיינים ומשרד התמ"ת שהביא להצלחת המהלך.''

ההחלטה על ההיטל התקבלה בעקבות תלונה של מפעל תעשיות גומי מקיבוץ עין שמר, המספק חומרי גלם לחידוש צמיגים לאוטובוסים ומשאיות. לפני כשנתיים החל יבוא מדרום אפריקה במחירים זולים בצורה חריגה לעומת המקובל בעולם. היבוא, שגרם לירידת מחירים בענף, העמיד בסכנה את מקומות עבודתם של עשרות עובדים יהודים וערבים המועסקים במפעל.

התלונה נבדקה על ידי ועדה ציבורית מיוחדת שמינה הממונה על היטלי סחר וכן על ידי אנשי האוצר, שבאופן מסורתי מתנגדים להטלת היטלי היצף. היא התבררה כמוצדקת ובשל כך החליטו השרים להמליץ על הטלת ההיטל.

מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית אמר שאם מדינת ישראל רוצה לשמור על התעשייה המקומית ושלא נחזור להיות עם של סוחרים ובנקאים, עליה לדעת מתי להתייצב ולהגן על התעשייה ממי שמאיים עליה. זהו מקרה שגם שוחרי הכלכלה החופשית מצדיקים התערבות. אם היבואנים יצליחו במאמציהם למוטט את היצרנים הישראלים, הם יוכלו לאחר מכן לעשות בשוק כרצונם ולהכתיב מחירים גבוהים ואיש לא יוכל להחזיר את הגלגל לאחור.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק