הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מהערבה בדרך לשיא גינס: הפלפל הגדול בעולם


אגודת 'יופי של ירקות' ממושב עין יהב שלחה לספר השיאים של גינס תיעוד של פלפל שגדל בחממות בערבה והגיע למשקל של יותר מחצי ק''ג. הפלפלים הענקיים עין יהב ופיתוחים רבים נוספים בתחום החקלאות יוצגו ביום הפתוח שיערך בימים רביעי וחמישי בערבה. 30-31 בינואר 2013

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-01-2013



צילום באדיבות ''יופי של ירקות'' עין יהב

חקלאי "יופי של ירקות" במושב עין יהב תיעדו לספר השיאים של גינס את הפלפל הגדול בעולם, שזכה לכינוי גודזילה מפי ילדי המושב בגלל גודלו וצבעו הירוק. דניאל לב מנכ"ל יופי של ירקות, מספר כי הגודזילה צמח עד למשקל של מעל לחצי קילו, הודות לשילוב של התנאים האופטימליים לגידול ירקות בערבה. בגלל גודלו הוא אפילו לא הצליח לעבור במערך המיון של בית האריזה במושב.

הירקות בעין יהב גדלים במבנים סגורים ומוגנים של חממות, בתי רשת ומנהרות. המים להשקיה הם משאיבה מקומית בלבד ברמת מליחות גבוהה יחסית למים בשאר הארץ, שתורמת לאיכות ולטעם המיוחד של הירקות. המגדלים מגנים על הירקות בשיטות מיוחדות של הדברה ביולוגית עם חרקים טורפים כדי לצמצם את השימוש בחומרי הדברה ומערך של בדיקות מעבדה. הגידול מתבצע במשך 11 חודשים בשנה בלבד, כשההפסקה מונעת ממחלות לעבור מעונה לעונה.

הפלפלים הענקיים עין יהב ופיתוחים רבים נוספים בתחום החקלאות יוצגו בתערוכה החקלאית הגדולה בערבה שתתקיים בימים רביעי וחמישי (30-31 בינואר 2013) בתחנת יאיר בחצבה.

"יופי של ירקות" עין-יהב הינה אגודה חקלאית שיתופית שחברים בה 90% מהמשקים החקלאיים במושב עין-יהב.  היקף השיווק של החברה 17,000 טון לשוק מקומי ו-17,000 טון יצוא לשוקי אירופה וארה"ב. עין-יהב הוא המושב החקלאי הגדול ביותר בארץ כיום, עם 120 משקים חקלאיים פעילים, רוב המושב עוסק בגידול מגוון ירקות חורף כגון:מלון, פלפל אדום, צהוב, כתום ובהיר, עגבניות חממה, צ'רי חממה ושטח פתוח, ענבים בחממות, אבטיח, חציל, מנגו ועוד גידולים חדשים בחלקות ניסיוניות.