הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בעקבות תחקיר כלבוטק: נפתחה חקירה נגד תנובה


השר להגנת הסביבה גלעד ארדן הורה לפתוח בחקירה נגד תנובה בחשד לעבירות חמורות על חוק צער בעלי-חיים. זאת בעקבות תחקיר תכנית כלבוטק שחשפה התעללות בעגלים ובכבשים בבית המטבחיים של תנובה בבית שאן. עמותות 'אנונימוס' ו'תנו לחיות לחיות' הגישו תלונה במשטרה וקראו לשירותים הווטרינרים לסגור את המשחטה לאלתר. ברשת גוברות הקריאות לחרם צרכנים על תנובה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  08-12-2012


השר להגנת הסביבה גלעד ארדן הורה לפתוח בחקירה פלילית נגד משחטת "תנובה" בבית שאן בחשד לעבירות חמורות על חוק צער בעלי-חיים. ההחלטה על פתיחת החקירה התקבלה לאחר שידור תחקיר תוכנית הטלוויזיה "כלבוטק", בו תועדו עובדי המשחטה מחשמלים עגלים באמצעות "שוקר", מכים וגוררים אותם ועוד.

אתמול (שישי) החל צוות חקירה המשותף למשרד להגנת הסביבה ולמשטרת בית שאן בגביית עדויות הנוגעות לחשד להתעללות בבעלי חיים במקום. החקירה מתנהלת במדור להגנת הסביבה במשטרת ישראל. כמו כן נבדק האם המשחטה הפרה את תנאי רישיון העסק.

"אין שום סיבה שבעולם שבעלי חיים יעברו התעללות מזוויעה במהלך חייהם", אמר השר ארדן. "חשיפת התעללות זו היא הוכחה נוספת לכך שאסור להפקיר את השמירה על זכויות בעלי חיים בידי משרד החקלאות שהאינטרס שמנחה אותו הוא טובת תעשיית המזון. נמשיך במאבק לקדם חקיקה להעברת סמכויות אלה למקומם הראוי". כזכור, ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה לפני כחצי שנה הצעת חוק המבקשת לאחד את סמכויות האכיפה של חוק צער בעלי-חיים במשרד להגנת הסביבה. שרת החקלאות אורית נוקד הגישה ערר על ההחלטה, ועל כן קידומה מתעכב.

בעקבות תחקיר כלבוטק, הגישו עמותות ''אנונימוס'' ו''תנו לחיות לחיות'' תלונה במשטרה. "האחריות הפלילית להתעללות בבעלי-החיים היא בראש ובראשונה של תנובה ושל הנהלת בית-המטבחיים" נכתב בתלונה. "אלו הפקידו את בעלי-החיים בידי עובדים לא מיומנים, שלא עברו שום הכשרה מתאימה".

התחקיר עורר סערה ברשתות החברתיות: עמודי הפייסבוק של "תנובה" ו"אדום אדום" הוצפו בתגובות של גולשים זועמים, בעמוד הרשמי של משטרת ישראל פורסמו קריאות למצות את הדין עם המתעללים, ויוזמות לחרם על תנובה החלו לתפוס תאוצה. ביום שני תתקיים בתל-אביב הפגנה נגד "תנובה" בצומת הרחובות המלך ג'ורג' ושדרות בן-ציון.

"התחקיר חושף התעללות שיטתית במשחטת תנובה" אומר חגי כהן מעמותת אנונימוס. "העובדים תועדו מכים עגלים שרגליהם שבורות ואינם מצליחים לעמוד, מחשמלים אותם בכל חלקי גופם כשהם זועקים בכאב, וגוררים אותם על הקרקע במלגזה. לצערי, לא מדובר במקרים חריגים – התמונות ממחישות כי הממונים הנחו את העובדים להשתמש באמצעים אלו, וההתעללות היא דבר שבשגרה. כל שנותר לצרכנים לעשות הוא להצביע במזלג, ולסרב לממן מכיסם התעללות".

» הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

לצפייה בתחקיר כלבוטק לחצו כאן