הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לאחר שנות הבצורת: עונה מוצלחת בגידולי החיטה בנגב


השבוע סיימה חברת מושבי הנגב את קציר החיטה בשטח של כ-90 אלף דונם. הקציר השנה היה מוצלח מאוד, זאת לאחר שנות בצורת רבות. לשנה הבאה החברה מתכננת זריעה בהיקפים זהים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  3-7-2012


קציר חיטה מוצלח בנגב: בחברת מושבי הנגב סיימו השבוע לקצור את החיטה והתוצאות מעודדות מאוד. החברה זרעה מעל 90 אלף דונם של חיטה מתוכם כ-82 אלף דונם חלקות לגרעינים המיועדות לייצור קמח.

''חזונה של חברת מושבי הנגב כולל שמירה על קרקעות המדינה'' אומרים בחברה היום, ''וגם השנה נזרעו שטחים בהיקפים גדולים מחוץ לקו הבצורת אשר חלקם לא הניבו, אך לשמחתנו הממוצע השנה היה מעל לצפי ומעל הממוצע הרב שנתי.''

מחיר החיטה לטון עומד כיום על 317 דולר ובכוונת החברה להמשיך ולזרוע בסדר גודל דומה גם בעונת 2012-2013.

"אני שמח מאוד על השנה הגשומה שהייתה ושהניבה יבולים טובים מאוד. תכנון המזרע מתבסס על מחזור זרעים וממוצע ממטרים רב שנתי" אומר יאיר מנע, מנכ"ל חברת מושבי הנגב "נמשיך לזרוע חיטה ונמשיך להיות אופטימיים, אחרת לא היינו בוחרים לעסוק בחקלאות, עוד נגיע לשיאים נוספים".

חברת מושבי הנגב הוקמה בשנת 1958 וכיום היא החברה החקלאית הגדולה ביותר בארץ. החברה מעבדת כ -140,000 דונם אדמות והיא משותפת ל- 34 מושבים ששייכים למועצות האזוריות מרחבים ושדות נגב. החברה מתמחה בגידולי ירקות, פירות, כותנה, חיטה ועוד.