הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


וידאו: אלימות כלפי פעילי אנונימוס שמחו נגד מנהג ''הכפרות'' בת''א


פעילי העמותה לזכויות בעלי חיים ''אנונימוס'' שהגיעו הבוקר להפגין בשוק התקווה בתל-אביב כנגד מנהג הכפרות בתרנגולים, טוענים כי נתקלו בקללות ובהפגנת אלימות מצד עורכי ה''כפרות'' במקום, שהחלה במים עכורים שנשפכו לעברם והמשיכה בהשלכת שני חזיזים. אחת המפגינות נפצעה בבטנה באורח קל מחזיז שפגע בה. רונן בר ממארגני ההפגנה: ''אטימות לסבל בעלי חיים ופגיעה בבני אדם הולכים ביחד. היהדות היא דת של חמלה ולא של אלימות וטקסי אליל''

מערכת פורטל החקלאות  5-10-2011




פעילי עמותת אנונימוס - עמותה לזכויות בעלי חיים הפגינו היום (ד') בשוק התקווה בתל אביב ומחו על קיום טקס ה"כפרות" בתרנגולים שנערך במקום. עשרות המפגינים קראו להעדיף מתן צדקה על פני פגיעה מיותרת בעופות, והסבירו לעוברים והשבים כי מנהג הכפרות גורם סבל רב לתרנגולים.

בתגובה, נתקלו המפגינים בקללות ובהפגנת אלימות שהחלה בשפיכת מים עכורים מצד עורכי ה"כפרות" לעבר המפגינים, והמשיכה בהשלכת שני חזיזים שהתפוצצו על גופם. אחת המפגינות נפצעה בבטנה באורח קל מהשלכת אחד החזיזים. נהג מלגזה שהוביל עופות למקום אף הטיח בחוזקה שני עופות בקרקע כדי להמחיש את אדישותו לסבל העופות.

רונן בר, ממארגני ההפגנה: "נהג מלגזה שהוביל עופות למקום אף הטיח בחוזקה שני עופות בקרקע, וגרם להם פגיעה קשה רק כדי להמחיש את אדישותו לסבלם. בזה הוא חשף גם את אדישות העוסקים בכפרות לגרימת השברים בתרנגולים, שהיו אמורים לפסול אותם לשחיטה. בהתנהגות זו עורכי הכפרות רק המחישו שאטימות לסבל בעלי-חיים ופגיעה בבני אדם הולכים ביחד. היהדות היא דת של חמלה, ולא של אלימות וטקסי-אליל. צריך להדגיש כי סבל התרנגולים רק נגמר במנהג הכפרות. הוא מתחיל במדגרות, שם נולדים האפרוחים, וממשיך בלולים צפופים עד אפס מקום, בהם מולעטים מיליוני בעלי חיים באנטיביוטיקה וזרזי גדילה".

המפגינים התייצבו הבוקר מול עורכי הכפרות בשוק התקווה, חילקו עלונים וקראו למפגינים לקיים פדיון כפרות בתרומה לנזקקים ולא בסבל לעופות. ההפגנה חתמה חודש פעילות אינטנסיבי של מתנדבי אנונימוס בניסיון לצמצם ולמנוע את השימוש בתרנגולים למנהג הכפרות. בשבועות האחרונים, עשרות המתנדבים תלו וחילקו בבתי כנסת ברחבי הארץ אלפי עלונים וכרזות, בהם מצוטטים מחשובי פוסקי ההלכה בכל הזמנים, אשר התנגדו בחריפות למנהג הכפרות, בשל צער בעלי-חיים הכרוך בו, ובשל דמיונו לעבודת אלילים.

גם הארגון החרדי הצעיר "בחמלה" (חרדים מתנדבים למען החיות) פרסם הסתייגות מהאופן בו מתקיים מנהג הכפרות כיום. יהודה שיין יו"ר הארגון: "לא יתכן שיהודים יראי שמים ישתפו פעולה עם כל מיני 'מאכערים' שמביאים את התרנגולות באופן חסר אחריות תוך הרעבה והתעללות בחיות הנמצאות שעות רבות בצפיפות נוראה, ללא שתייה וללא תנאים מינימליים. התורה אסרה כל סוג של צער בעלי חיים ויש חיוב גמור מן התורה למנוע צער מכל בעל חיים – גם זה שאינו שלך. האיסור גם נפסק במפורש בשולחן ערוך ואין חולק עליו".