הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קטיף אדום במושבי הנגב


השף מיקי סוויסה התארח היום במטעי הרימונים של מושבי הנגב כדי להתרשם ולהכין מטעמים לחג. המטעים של חברת מושבי הנגב הם הגדולים בישראל ומתפרשים על שטח של כ-650 דונם. יבול הרימונים הצפוי להיקטף השנה הוא 2,000 טון המיועדים הן לשיווק בישראל והן לייצוא לארצות אירופה. ויש גם מתכון !

מערכת פורטל החקלאות  22-9-2011


בשבועות האחרונים מתקיים קטיף הרימונים במטעים של חברת מושבי הנגב. לציון הקטיף האדום ולקראת חגי תשרי, הגיע היום השף מיקי סוויסה ממסעדת 'לונה' באשקלון להתרשם מהפירות ולהכין תבשילים לחג מרימונים.

מטעי הרימונים של חברת מושבי הנגב הם הגדולים בישראל ומתפרשים על שטח של כ-650 דונם. במטעים גדלים 6 זנים של רימונים: עמק, עכו, שני, 116, כאמל וונדרפול. יבול הרימונים הצפוי להיקטף השנה הוא 2,000 טון המיועדים הן לשיווק בישראל והן לייצוא לארצות אירופה.

"לרימון יש סגולות בריאותיות רבות אבל לצערנו הקהל בארץ לא מכיר בפרי הזה כמאכל ביום-יום אלא רק בחגי תשרי'' אומר מנכ"ל חברת מושבי הנגב יאיר מנע. "במטעים של מושבי הנגב אנו משביחים את הרימונים כך שהפרי יוצא אדום, גדול ורך למאכל. אני מאוד ממליץ לכולם לשלב את הרימון בארוחות בכלל ובארוחות החג בפרט, לצורך זה ארחנו את השף מיקי סוויסה שהדגים בצורה הטובה והטעימה ביותר כיצד ניתן לעשות זאת בקלי קלות".

חברת מושבי הנגב הוקמה בשנת 1958 וכיום היא החברה החקלאית הגדולה ביותר בארץ. החברה משותפת ל- 34 מושבים השייכים למועצות האזוריות מרחבים ושדות נגב, ומתמחה בגידולי שדה (חיטה, תפוחי אדמה, בוטנים חמניות, חומוס, תירס, גזר), פירות הדר, רימונים ועוד.

סלט עם רוטב ויניגרט רימונים
מתכון של השף מיקי סוויסה (מסעדת 'לונה' באשקלון)

הסלט מורכב מעלי בייבי וחסה, פטריות טריות, גזר קצוץ, אגוזי מלך ופקאן מסוכר
להכנת רוטב הויניגרט:
כוס שמן זית ישראלי
כף ג'ינג'ר טרי קצוץ
3 שיני שום קצוץ
2 כפות רכז רימונים
1/2 כוס מיץ רימונים סחוט טרי
2 כפות סילאן
1/4 כוס חומץ בלסמי
מעט פלפל שחור גרוס

ההכנה: את כל החומרים למעט שמן הזית מכניסים למעבד מזון וטוחנים. תוך כדי פעולת העיבוד מוסיפים את שמן הזית בזילוף איטי עד לקבל מרקם סמיך. יוצקים על הסלט בזמן ההגשה. ניתן כמובן לעטר בגרגרי רימון שלמים מעל הסלט והרוטב.