הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מתקן טיהור המים השני בגודלו בישראל נחנך היום בנגב


המתקן החדש מבצע טיהור שלישוני למי הביוב של העיר באר שבע והמים המופקים בו הם באיכות הגבוהה ביותר להשקיית כל גידולי החקלאות והגינון העירוני. הפרוייקט שהוקם בהשקעה של 200 מליון שקלים, בוצע ומתופעל ע''י חברת מושבי הנגב בשיתוף העיר באר שבע והמועצה האזורית מרחבים

מערכת פורטל החקלאות  6-9-2011


סוף למחסור במים לחקלאות בנגב? מתקן טיהור המים 'קולחי הנגב' , השני בגודלו בישראל, החל היום באספקת מים מטוהרים להשקייה ברחבי הנגב. המתקן החדש מבצע טיהור שלישוני למי הביוב של העיר באר שבע והמים המופקים בו הם באיכות הגבוהה ביותר להשקייה.

את מכון הטיהור הקימה חברת "קולחי הנגב" בסמוך לשדה תימן, בהשקעה של 200 מיליון שקל. הפרוייקט בוצע ומתופעל ע"י חברת מושבי הנגב בשיתוף העיר באר שבע והמועצה האזורית מרחבים. "קולחי הנגב" היא חברת בת של החברה הכלכלית מושבי הנגב, שבבעלות 34 מושבים בנגב הצפוני הכלולים בשטחי השיפוט של המועצות האזוריות מרחבים ושדות נגב. החברה הכלכלית מעבדת עבור המושבים החברים בה 140 אלף דונם קרקע חקלאית.

את המים למכון הטיהור החדש מספקת עיריית באר שבע ממכוני הטיהור העירוניים שלה, ברמת טיהור בינונית. המים מקבלים במכון הטיהור החדש טיפול וחיטוי נוספים (כולל חיטוי בקרינת UV), כך שביציאתם מהמכון הם מתאימים להשקיית כל גידולי החקלאות כלל ירקות עלים וצמחי תבלין כמו גם השקיית גינון עירוני.

בשלב ראשון יספק מכון קולחי הנגב 14 מיליון מ"ק מים מעוקבים בשנה להשקייה חקלאית, ובשלב שני תגדל התפוקה ל-20 מיליון מ"ק.

ראש מועצת מרחבים, שליווה את הפרויקט, אמר בטקס שהפרויקט הוא הגשמת החזון הציוני, אך לא חסך ביקורת מממשלת ישראל שלא מתחשבת לדבריו בצרכי החקלאים בנגב. "אם לא תהיה חקלאות לא יהיה נגב ואם לא יהיה נגב, לא תהיה מדינת ישראל".

מנכ"ל חברת מושבי הנגב יאיר מנע, אמר בטקס "המים שלנו הם קרש הצלה לחקלאים רבים בנגב, שמתמודדים עם קיצוצים במכסות המים ובגזרות שרירותיות".

רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע, אמר "זהו פרויקט לאומי, בעזרת חזון, אמונה, נחישות ואנשים מוכשרים, הצלחנו להקים פרויקט חשוב וציוני, מדובר בפרויקט שמשנה את פני הנגב ויהפוך את אזור ב"ש להרבה יותר ירוק".