הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שרת החקלאות אורית נוקד: ''נוביל שינוי במעמד בעלי החיים''


במפגש הכרות ראשון שערכה היום (ד') שרת החקלאות אורית נוקד עם ארגוני בעלי החיים, הבטיחה השרה כי משרדה יוביל לשינוי במעמדם של בעלי החיים בישראל, תוך בחינת כל השיקולים הרלוונטיים. ''אני בטוחה ומאמינה כי רק אם נעבוד יחדיו ובשיתוף פעולה, נוכל להגשים יעד זה במלואו''

מערכת פורטל החקלאות  9-3-2011


שרת החקלאות ופיתוח הכפר אורית נוקד ערכה היום בבוקר מפגש היכרות ראשון עם ארגוני בעלי החיים, ביניהם - תנו לחיות לחיות, צער בעלי חיים, אנונימוס, SOS, העמותה למען חיות המשק, הקואליציה הבינלאומית נגד פרוות, פגסוס וכן נציגים מארגון נח (המאגד את כלל ארגוני בעלי חיים).

בישיבה נכחו גם ד"ר מישל בלאיש, המנהל בפועל של השירותים הוטרינרים במשרד, ד"ר דגנית בן דב הממונה על חוק צער בעלי חיים וסגניתה ד"ר נירית צפורי.

בפתח דבריה אמרה נוקד כי משרד החקלאות יוביל שינוי במעמדם של בעלי החיים בישראל, תוך בחינת כל השיקולים הרלוונטיים. ''אני בטוחה ומאמינה כי רק אם נעבוד יחדיו ובשיתוף פעולה, נוכל להגשים יעד זה במלואו''. עוד אמרה נוקד כי היא מאמינה שחברה שאינה מגלה חמלה ורגש כלפי בעלי החיים, ''היא חברה מנוכרת כלפי חבריה הנזקקים. לכן, אני רואה חשיבות גדולה לסייע למצוקות בעלי החיים''.

אחד הנושאים שעלה בישיבה על ידי עמותת "משמר בעלי החיים" היה הצורך בהקמת כח משטרתי שידאג להגן על בעלי החיים. בעניין זה אמרה נוקד כי תיפגש בקרוב עם השר לבטחון הפנים יצחק אהרונוביץ כדי לדון עימו בנושא.

שרת החקלאות התייחסה גם לרפורמה בענף הלול שמקדם המשרד וציינה כי דאגה לכך שבמסגרת הרפורמה, לולים שיעברו ללולי מעוף, במקום לסוללה יקבלו מימון נוסף מהמדינה של חמישה אחוזים, וזאת במטרה לעודד לולים הומניטאריים יותר.

ד"ר דגנית בן דב אמרה כי היא מקווה להמשך שיתוף הפעולה עם העמותות והרחבתו, וכי דלת הנהלת השירותים הוטרינרים פתוחה לכל הגורמים.

אתי אלטמן מארגון תנו לחיות לחיות ציינה את החשיבות הרבה במעורבות האישית של שרת החקלאות בנושאים הנוגעים לזכויות ורווחת בעלי החיים בישראל. ''על הפרק שורה ארוכה של נושאים ובהם עיקור וסירוס חתולי רחוב, חוק הפרוות, החמרת הענישה ועוד. התרשמנו שהשרה נוקד מביאה למשרד רוח מבורכת של עשייה ואג'נדה אישית ברורה'' אמרה אלטמן.

בתום הפגישה ציינה גם נוקד, החברה בועדת שרים לענייני חקיקה כי תתמוך בהצעתו של ח"כ איתן כבל שתעלה ביום ראשון הקרוב בוועדה. ההצעה קובעת עונשי מאסר וקנס כספי של עשרות אלפי שקלים לאדם שיעקור את ציפורניו של החתול שלו, שלא מסיבות בריאותיות.