הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


גגות משכן הכנסת יהפכו לגגות ירוקים


בסיור של הנהלת הכנסת באוניברסיטת חיפה סוכם על קידום שיתוף פעולה בנושאים ירוקים שהכנסת תקים בשיתוף עם פרלמנטים בעולם ועם מוסדות אקדמיים בישראל. ''יש חוקרים ואוניברסיטאות מצוינות בכל הארץ, אבל אנחנו רוצים להתחיל עם אוניברסיטת חיפה ולהעביר מסר של תמיכה בצפון'' אמר מנכ''ל הכנסת רונן פלוט

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-05-2014



הדמיית בניין הכנסת עם גגות ירוקים, דוברות הכנסת ד"ר שי לוי

"אני מאוד מעוניין בשיתוף הפעולה עם אוניברסיטת חיפה בתחום הגגות הירוקים וכבר בתחילת השבוע נקים צוות שיתחיל לבחון את הנושא''. כך אמר מנכ"ל הכנסת רונן פלוט, במהלך סיור שערכה היום (א') הנהלת הכנסת באוניברסיטת חיפה, במטרה לבחון שיתוף פעולה עם מרכז קדס לחקר הגגות הירוקים של האוניברסיטה.

מנכ"ל הכנסת הורה לאנשיו לבחון בהקדם את העלויות של שילוב הפרויקט המחקרי בפרויקט 'כנסת ירוקה'. במהלך הביקור אף עלה הרעיון של הקמת פורום משותף לחוקרי האוניברסיטה, הכנסת ופרלמנטים מכל רחבי העולם שידון בנושאים של קיימות וייזום מחקרים תיאורטיים ויישומיים בנושאים אלו.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

"כנסת ישראל ביחד עם החוקרים שלנו יהיו אור לגויים בנושא איכות סביבה בכלל וגגות ירוקים בפרט זה טוב למדינה וזה טוב לאוניברסיטת חיפה", אמר נשיא האוניברסיטה עמוס שפירא.בתחילת שנת 2014 השיקה הכנסת את פרויקט "כנסת ירוקה", במסגרתה תעבור הכנסת מהפכה סביבתית, הכוללת בין היתר הקמת פנלים סולריים על גג הכנסת. חוקרי מרכז מחקר ע"ש קדס לאקולוגיה של גגות ירוקים באוניברסיטת חיפה, פרופ' ליאון בלאושטיין וד"ר שי לוי, שלחו מייד למנכ"ל הכנסת הצעה לשלב גגות ירוקים מחקריים במסגרת המהפכה הירוקה. בביקור היום, בו נכחו מנהלי חטיבות וחברי הפורום הירוק של הכנסת, הציגו האוניברסיטה והפורום הירוק את התוכניות שלהם כדי לבחון האם ניתן לשלב את הפרויקט המחקרי בפרויקט שאמור להפוך את הכנסת לפרלמנט הירוק בעולם.


מנכ''ל הכנסת בביקור באוניברסיטת חיפה, צילום: אוניברסיטת חיפה

תכנית המחקר המוצעת כוללת שילוב של גגות ירוקים לצד התאים הסולאריים שמתוכננים לקום על גג משכן הכנסת ומטרתה לחקור האם שילוב כזה מגדיל את נצילות התאים הפוטו-וולטאיים. אל מול הטענות שהגינות הירוקות והתאים הסולאריים "מתחרים" על אותם משאבים בגג – ולכן עדיף שלא יהיו יחד, טוענים חוקרי האוניברסיטה כי למעשה, שילובם עשוי לשפר את הביצועים של שתי המערכות. לדברי החוקרים, מחקרים רבים הוכיחו שגגות ירוקים מפחיתים את הטמפרטורה על הגג ולכן הם עשויים לשפר את יעילות ייצור החשמל של לוחות סולאריים והצל מהפאנלים יכולים יתרום למגוון הצמחייה ויחסוך במים להשקיה.

במהלך הסיור עלה הרעיון של הקמת פורום משותף, שחוקרי האוניברסיטה ייטלו חלק משמעותי בהיבטיו האקדמיים. פורום זה יכלול נציגים של הכנסת ואליו יוזמנו נציגים של פרלמנטים מכל רחבי העולם. הפורום ידון בנושאי קיימות ואף ייזום מחקרים בנושא. "אשמח אם חוקרי אוניברסיטת חיפה יהיו בין החוקרים המובילים בפורום. יש חוקרים ואוניברסיטאות מצוינות בכל הארץ, אבל אנחנו רוצים להתחיל עם אוניברסיטת חיפה ולהעביר מסר של תמיכה בצפון", אמר פלוט.