הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



קיץ בחווה החקלאית 'בל עפרי' ברמת הגולן


החווה האקולוגית-תיירותית מזמינה את כל המשפחה לסדנאות בציר ענבים, דריכה בגת ואפיית לחם, סיורים בחווה המשחזרת כפר תלמודי, בכרמים העתיקים ובבוסתנים, ביקור בגן הפסלים וטעימות יין וגבינות

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: אוגוסט 2017


צילום: באדיבות חוות בל עפרי - רמת הגולן

החווה החקלאית-תיירותית 'בל עפרי - יקב עין נשוט' ברמת הגולן, עורכת לכל אורך חודש אוגוסט סדנאות לילדים בסימן בציר הענבים, סיור מודרך בחווה האקולוגית הייחודית המשחזרת כפר תלמודי, בכרמים העתיקים ובבוסתנים, וגם סיור למבוגרים 'על כוס יין' בגן הפסלים העוסק בתרבות היהודית.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בסדנאות הילדים, המשתתפים מתנסים בהכנת יין על כל שלביו - החל מבציר הענבים בכרם של ענבי שירז ועד לדריכת הענבים בגת בעזרת הרגליים, בדיוק כמו פעם. בתום התהליך נאספים כולם לשתיית יין התירוש שהוכן זה עתה.

בסדנה לאפיית לחם המשתתפים לומדים את כל רזי הכנת הקמח מאלומות חיטים: מסובבים את המורג על גרעיני החיטה ומעיפים את המוץ בעזרת קלשון עץ. את הגרעינים טוחנים בעזרת אבני ריחיים ועם הקמח אופים בתנור חומר משוחזר לחם איכרים מעוטר בעשבי תיבול שלוקטו בגינת הירק.

המבוגרים מוזמנים לסיור מודרך בחווה הייחודית שהוקמה בעבודה עצמית בעזרת חומרים ממוחזרים ואבן בזלתית ואשר משחזרת כפר תלמודי. הסיור עובר בין כרמים עתיקים ובוסתנים ובגן הפסלים, בשילוב טעימות יין בוטיק מיקב "עין נשוט" וגבינות. היינות מסוג מרלו, סירה, קברנה, פטיט וורדו וסוביניון, כולם זניים מכרם יחידני. הגבינות המיוצרות בחווה מחלב עזים מסוגים קשים ורכים כמו אמנטל, גאודה, גרוייר, קממבר וסוגי גבינות נוספות ואיכותיות. היינות והגבינות ללא חומרים משמרים.


צילום: באדיבות חוות בל עפרי - רמת הגולן

הביקור בבל עפרי מעניק הכרות עם עולם היין, למידת ההבדלים בין הכנתו בעת העתיקה וכיום, כיצד טועמים יין וההבדלים בין סוגים שונים של יינות. כן מתוודעים המשתתפים לאורח החיים בישובים היהודיים בארץ ישראל בתקופת התלמוד ולאפשרויות להקמת מבנים ומתקנים מחומרים ממוחזרים בעזרת הרבה יצירתיות ודמיון.

החווה התיירותית "בל עפרי" הוקמה על ידי בני הזוג תמי ובבי וכוללת בוסתני פרי, כרם יין, מטע זיתים, יקב "עין נשוט" הממוקם בבונקר סורי נטוש, גלריה של תכשיטים וויטראז'ים שהם יצירה אישית של בני הבית, מסעדה הבנויה סביב עצים ותיקים שממשיכים לצמוח בתוכה, פינת חי עם בעלי חיים שחלקם עברו שיקום לאחר תאונות, כשכולם משולבים בכפר משוחזר מתקופת התלמוד עם בית בד, גורן, גת, תנור אפיה מחימר ובארות מים. בחווה נחנך גן פסלים העוסקים בערכים המרכזיים של היהדות כמו פלורליזם, קדושת החיים, תרבות המחלוקת ועוד.

ניתן להזמין גם ארוחות דגים, גבינות או טבעוניות במסעדה שבמתחם.

חוות בל עפרי - קדמת צבי ברמת הגולן
הסדנאות מתקיימות בכל ימות השבוע בחודש אוגוסט בשעות 9:00-19:00
בשבתות נערכים רק הסיורים למבוגרים
ההשתתפות בתאום מראש בטל: 052-8805026
המחיר: 35 ₪ למבוגרים לסיור וטעימות יינות וגבינות ו-30 שקל לילד לסדנה
עדכונים על הפעילויות בחוות בל עפרי בעמוד הפייסבוקwww.facebook.com/BellOfri.il