הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



סדנת צילום: ראש הנקרה - סיפור אהבה שיצרו מחילות ומערות ימיות


סדנת צילום בראש הנקרה המתחילה בחוף הים למרגלות הנקרות, שם נצלם לאור השמש הנמוכה את הגלים, השוניות והדייגים - ואל הנקרות דרך מנהרת הרכבת, שם נתנסה בצילום מאתגר של המערות החשוכות והים המבהיק תוך התמודדות עם התאורה הדרמתית והמפגש המרתק של הים חסר המנוחה עם הסלע הדומם

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 7.4.2017


ראש הנקרה, צילום: אבי הירשפילד

המוזאון הפתוח לצילום תל-חי, מזמין צלמים חובבים ומנוסים, שוחרי צילום טבע ,לסדנת צילום בנקרות ראש הנקרה. הסדנא תתקיים בהנחיית הצלם יפתח חבלין ביום שישי 7 באפריל 2017.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

שְׁמוּרַת רֹאשׁ הַנִּקְרָה היא שמורת טבע ייחודית, הנמצאת בקצהו הצפוני של חוף הים התיכון של ישראל, ומצטיינת במצוק תלול היורד לתוך הים התיכון ובחוף הים המפורץ שלו. מצוק הנקרות הוא קצהו המערבי של "רכס הסולם", הר התוחם את הגליל המערבי מצפון, ומתנשא לגובה של 300 מטרים. מדרום למצוק מצויים שלושה איים: אי התכלת, אי השחף ואי הנחליאלי.


ראש הנקרה, צילום: אבי הירשפילד

לנקרות יופי ייחודי, חילופי הצבעים והתאורה בשעות היום השונות מאתגרות את הצלמים. הנקרות הן תופעה גיאולוגית של תהליך הנמשך מאות ואלפי שנים. מי הגשמים שחדרו מבעד לסדקים שנפערו, המיסו אותם ויצרו בתוכם מחילות ומערות ימיות (נקרות), שהלכו והתרחבו בשל גלי הים הפורצים בשצף קצף לתוך הסדקים. גלי הים הנשברים במלוא עוצמתם בהגיעם אל המצוק, יוצרים חוויה צילומית נדירה ומיוחדת במינה.

את הסדנא נתחיל בחוף הים למרגלות הנקרות, שם נצלם לאור השמש הנמוכה את הגלים, השוניות והדייגים. משם נלך אל הנקרות דרך מנהרת הרכבת ונתנסה בצילום מאתגר של המערות החשוכות והים המבהיק, תוך התמודדות עם התאורה הדרמתית והמפגש המרתק של הים חסר המנוחה עם הסלע הדומם.


ראש הנקרה, צילום: אבי הירשפילד

יום שישי 7 באפריל 2017
בין השעות 08:00-13:00
נפגשים בכניסה לנקרות בראש הנקרה.
עלות הסדנא: 100 שקלים למשתתף. לא כולל את דמי הכניסה לנקרות.
הסיור מותנה במספר הנרשמים. מספר המקומות מוגבל.
במידה ומזג האוויר לא יאפשר יציאה לצילומים- מועד הסדנא יידחה.
לפרטים והרשמה - 04-6816701, www.omuseums.org.il